Відмова від дизельних двигунів та нові маршрути тролейбусів: Сергій Моргунов розповів про транспортну ситуацію у Вінниці

Очільник Вінниці Сергій Моргунов дав інтерв‘ю журналісту видання «На Парижі, у якому розповів, про те, чи вивчаються варіанти із запуском тролейбусів на автономному ході у мікрорайон «Академічний». 

– Я вважаю, що до 2030 року ми повинні повністю відійти від дизельних двигунів у громадському транспорті. Одна з альтернатив – електробуси. Також зараз у тренді водень. Теж треба вивчати цей напрям. Оскільки в «Стратегії 3.0» питання екологічності є пріоритетом, маємо комплексно цим займатись.  

Тому я переконаний, що ми повинні замінити весь громадський транспорт, зокрема маршрутні таксі, на електробуси, машини на газу чи трамваї та тролейбуси. Для цього потрібно розширяти мережу.

Рахуючи витрати, які потрібні на будівництво контактної мережі, ми розуміємо, що вигідніше застосовувати тролейбуси з автономним ходом. Ми підтримали цю ідею «Вінницької транспортної компанії». Маршрут №12А будемо продовжувати далі – до Писарівки. Встановлюємо там для безпеки світлофор при розвороті тролейбусів. У цьому році також вже запустили маршрут від «Муніципального ринку» до «ВПЗ» через вулицю Липовецьку, – розповів мер. 

Сьогодні, за словами мера, вивчається питання збірки електроавтобусів на базі «ВТК». Конкретніше скажуть через кілька років. Нині пропонують купити 50 автобусів, а потім почати розмову про технологію збірки у Вінниці. Сьогодні проводять перемовини, наразі фінального рішення немає. 

«Поки можу говорити, що ми купуємо 10 газових автобусів. Частина з них, як плануємо, буде їздити у районі «Академічний», але для покращення там ситуації треба серйозні капіталовкладення у транспортну інфраструктуру – розширити вулицю Шептицького та побудувати дорогу до Гніванського шосе.

Із забудовником мікрорайону ведемо перемовини, щоб він співфінансував роботи по будівництву дороги саме до гніванської траси», – розповів мер. 

За словами Сергія Моргунова, попередньо «Концерн «Поділля» погоджується на подібні витрати.

Вони розуміють, що компанії це потрібно. Це буде спільний проєкт разом зі Службою доріг, яка розробляє проєктно-кошторисну документацію по південному обходу Вінниці. 

Також очільник Вінниці розповів, в якому напрямку можна очікувати нові маршрути тролейбусів: 

«Запитів багато, зокрема на Гавришівку, Великі та Малі Крушлинці, але навіть низькополі автобуси туди не пустиш через якість доріг. Тільки до Гавришівки реконструкція дороги обійдеться щонайменше у 80 мільйонів. Поступово зробимо. Тоді і з’являться нові маршрути.

Разом з тим, я переконаний у необхідності розвитку трамвайної мережі, наприклад, по проспекту Коцюбинського – від Будинку офіцерів до вокзалу».

Слідкуйте за новинами у Телеграм
Ще більше фото в Instagram
Підписуйтесь на нас у Facebook