Україні нардепи проголосували за закон №1150, який передбачає штрафи за перевезення дітей без автокрісел. Документ набуде чинності після підписання президентом та офіційної публікації в урядовому виданні.
За новими правилами, штрафи будуть накладатись на водіїв, які перевозять дітей віком до 12 років чи зростом до 145 сантиметрів у машині без автокрісла. За новими правилами, якщо автомобіліста вперше спіймали на порушенні, то йому загрожує штраф 510 гривень, а за повторне порушення доведеться заплатити вже 850.
У новому законі не розтлумачено, як саме мають тепер перевозити дітей таксі. Водночас автор документа, нардеп Дмитро Шпенов, пояснив, що таксисти теж зобов’язані встановити в салоні дитячі крісла чи возити їх у багажнику про всяк випадок.
В українських службах таксі уже прокоментували, як реагуватимуть на штрафи за перевезення дітей без автокрісел. Так, компанії, які мають власний автопарк, розповідають, що будуть дотримуватись закону: таксисти будуть возити автокрісла, або сервіси визначать окремі авто, які обладнають необхідними сидіннями.
одночас, відомі таксі-сервіси, в яких водії їздять на власних авто, вважають, що пасажири зобов’язані мати власні автокрісла, щоб перевозити своїх дітей. Таксистам на перших етапах просто радять не брати замовлень, якщо авто не обладнане спецсидінням і пасажири теж не мають такого. У перспективі сервіси планують створити додаткову послугу і пасажири будуть доплачувати за машину з автокріслом.
Лікарі повідомляють, що дітям не рекомендують перебувати в автокріслі довше двох годин. Водіям радять періодично зупинятись, щоб прогулятись і перекусити. При цьому, якщо планується велика подорож, то варто під час коротких поїздок перевірити, чи комфортно дитині.
Голова асоціації таксистів України Андрій Антонюк заявив, що законопроєкт №1150 насправді не зобов’язує водіїв перевозити дітей в автокріслах.
За його словами, закон забороняє перевозити дітей у машинах, пристібаючи їх лише ременями безпеки. Так, потрібно, щоб в авто використовувалися “спеціальні засоби” для перевезення дітей. При цьому він говорить, що в самому документі не вказано, які саме “спеціальні засоби” необхідно використовувати.
“Забороняється перевозити дітей у транспортних засобах, обладнаних ременями безпеки, без використання спеціальних засобів, що дають змогу пристебнути дитину”. Що таке спеціальні засоби, до закону не внесли”, – говорить Антонюк.
Також він додає, що значення словосполучення “спеціальні засоби” є навіть на сайті Ради, але там не йдеться про автокрісла.
“На сайті Верховної Ради є визначення категорії “спеціальні засоби”. Там сказано, що спецзасоби – це гумові кийки, наручники, сльозоточивий газ”, – сказав Антонюк.
За його словами, після набуття чинності закону дитину треба везти не в автокріслі, а з ременями безпеки у зв’язці з “гумовими кийками, наручниками та сльозогінним газом”.
Коментарі експертів:
Народний депутат України, автор закону Дмитро Шпенов:
– Авто-крісла для дітей – це загальноприйнята практика в усій Європі. Є там автомобільні крісла, в багажнику лежать дитячі крісла… Мінімальне крісло коштує від 300 гривень – це теж пристойна сума для сьогоднішньої, по суті, бідної країни. Але це вимушений захід, тому що є чітка статистика, яка свідчить про те, що на 52% смертність дітей залежить саме від того, в кріслі вони чи ні.
Юрист Богдан Глядик:
– По-трібно обов’язково застосовувати ремені безпеки і пристрої, які дозволяють користуватися цими ременями безпеки. Водієві достатньо якусь подушку підставити, щоб дитину посадити. Можна буде зафіксувати, і з точки зору правил руху, це вже буде виконання вимог.
Голова Національної програми “Traffic Challenge” Ольга Дробишева:
– Коли ми говоримо про безпеку в машині, треба думати не про вік, зріст і вагу, а треба дивитись ще й на комплекцію дитини і автокрісло підбирати під комплекцію.
“Місто” запитало у читачів: “Чи змусить новий закон усіх водіїв його виконувати?”
Ірина, медсестра:
– Все залежатиме від самих водіїв. Якщо людина відповідальна, то вона знайде можливість виконати закон.
Віктор, менеджер з персоналу:
– Депутати, як завжди, не врахували вартості своїх ідей. Такі крісла не дешеві, а дитині їх майже щороку треба купувати нові.
Карина, доглядальниця:
– Чула таке: не треба купувати крісла для всіх дітей, купуйте лише для тих, яких хочете зберегти. Це мудрий в
Максим, асфальтувальник:
– Закон правильний. Але не певен, що його всі й одразу почнуть виконувати. Спочатку шукатимуть, як обійти.
Зінаїда, перекладачка:
– Так, на Заході – це обов’язкове правило. Це якраз та звичка, яку нам треба переймати і використовувати.
Слідкуйте за новинами у Телеграм
Ще більше фото в Instagram
Підписуйтесь на нас у Facebook