Крінжово та неетично: Військова символіка у рекламі

Тема війни, на даний час найактуальніша в Україні. Проте, чи потрібно використовувати її в рекламі одягу, їжі й послуг? Коли це доречно, коли шароварно й крінжово, а коли — обурливо й неетично?

Гастро-крінж

Напевно, сфера, яка найбільше використовує патріотичних і пов’язаних із війною символів — гастрономічна.

Чи не найбільше обурення в соцмережах викликало оформлення насіння овочів, назви яких варіюються від “Хаймарсу” і “Стефанії” до “Героїв України” та “Азовсталі”.

Галасу наробили креативники сухариків “Флінт”, де у своєму пості розшифрували абревіатуру “ЗСУ” як “збройні сухарі України”. Хоч публікація з’явилася в інтернеті в квітні 2022, бренд вибачився лише через рік після чергової хвилі розголосу.

А ось різноманітні ковбаси, які навряд мають свої сторінки в інстаграмі, тож звідки чекати імовірних рефлексій щодо доречності таких назв, неясно.

Вам сет “Азов” із крильцями теріякі чи бургер з “соковитим м’ясом москаля Жиріновського”?

А ось кілька прикладів “патріотичних” напоїв — алкогольні “Привид Києва” і “Непоборна”, пиво “Джміль Джавелін” та одноразовий кавовий стаканчик з назвами населених пунктів, де росіяни чинили воєнні злочини.

Обурення викликав також неймінг “Героїчна Буча комбуча” та пиво “Герої не вмирають”. Автори пива броварня “Varvar” вибачилася за назву і зняла серію з продажу. Вони також пояснили, що цей сорт задумувався в пам’ять про колегу, який загинув на фронті, а всі кошти від продажу направлялися благодійному фонду.

Крінж-одяг

З виразом “патріотична білизна” уже по замовчуванню щось не так — адже, здавалося б, патріотичні почуття може викликати багато чого, але не спіднє. Але ми живемо в реальності, де це легко гуглиться і цим уже нікого не здивуєш.

Ось кілька цьогорічних трендів — написи “Чорнобаївка”, “Доброго вечора, ми з України” і навіть “Русский корабль иди на*уй”.

У цих випадках розмова про недоречність змінюється розмовою про зневагу й знецінення — ось жіночий купальник у кольорах прапора з написом “Бахмут”, де вже багато місяців точаться найжорстокіші бої між українськими захисниками й російськими окупантами.

Також худі з написом “Героям слава” і стилізованим останнім кадром життя українського військового, вбитого росіянами з’явилося в продажі ледь не того самого дня, коли мережею поширилося трагічне відео розстрілу.

Приклади, які не можна обійти увагою в цій добірці, — Буча, використання стилізованого герба як прикраси для зубів і на жіночих колготах, ніби пошматований светр “Незламність”.

Крінж-послуги і товари

Коли ви продаєте послугу, додати до неї трохи патріотизму чи воєнної тематики може здатися складнішою задачею, ніж розробити аналогічний дизайн для товару. Але не для авторів цих реклам — навіть бізнеси, максимально далекі від теми фронту, намагаються активно імплементувати мотив боротьби в свій маркетинг.

Ще кілька варіантів використання останнього кадру життя українського військового, якого росіяни розстріляли за слова “Слава Україні” — запальничка й чохол для телефону.

Також килим для витирання ніг “Все буде Україна”, пропозиція “Зайти в ІТ як ЗСУ в Херсон” та реклама риболовних товарів з рибалкою у військових бронежилеті й касці.

Слідкуйте за новинами у Телеграм
Ще більше фото в Instagram
Підписуйтесь на нас у Facebook