Вінницький педагог приєднався до листа Президенту з проханням "навести лад" у дистанційному навчанні школярів

Провідні фахівці у галузі фізико-математичних наук, академіки, вчені, завідувачі кафедр, доценти та педагоги звернулись із листом до Президента України, в якому просять “навести лад” у дистанційному телевізійному навчанні школярів.

Серед тих, хто підписав лист є й ім’я учителя Вінницької фізико-математичної гімназії №17, Народного вчителя України Юрія Пасіхова.

“Внаслідок пандемії COVID-19 і оголошеного карантину ми – науковці, освітяни та батьки учнів – високо оцінюємо Ваше особисте піклування про сферу освіти. Мається на увазі запровадження за Вашою ініціативою масового дистанційного навчання школярів через канали телебачення”, – читаємо у зверненні до Президента.

Усвідомлюючи стратегічний характер такої форми навчання, автори листа хотіли б допомогти в її реалізації, що викликано першим досвідом проведення телеуроків, насамперед, з фізики і астрономії, які засвідчили: не все, на жаль, вдалося підготувати на належному рівні.

“Це тим більш прикро, що у педагогіці діє той же “медичний” принцип “не зашкодь”. Він особливо важливий для світоглядних наук, якими є фізика і астрономія і до викладання яких треба підходити надзвичайно серйозно, коректно впроваджуючи і використовуючи наукові поняття, адже змінити неправильно сформовані у школярів уявлення дуже складно”, – йдеться у зверненні.

ЗМІ вже повідомляли про неприпустимі фактичні помилки, допущені на дистанційних уроках з різних предметів. Ми ж у відповідності до нашого роду занять маємо на увазі уроки з фізики для 11 класу, які наочно довели, що використання сучасного обладнання і ІТ можливостей не спроможне
компенсувати недостатній рівень викладання навіть усталених понять.

“Водночас, виявилося, що телеуроки були позбавлені редагування та контролю з боку МОН, що очевидно нехай і при побіжному ознайомленні з відеоматеріалом.
Тому вважаємо за потрібне наголосити, що організація масового дистанційного навчання має спиратися на такі принципи, як:

  • ретельний відбір учителів (викладачів);
  • якісна підготовка уроків (навіть за браку часу);
  • обов’язковий перегляд кінцевого продукту фахівцями.

При цьому ми виходимо з того, що дистанційне навчання у нашій країні, відомій своїм високим ступенем підготовки айтішників, має гарні перспективи для розвитку. Більше того, такий спосіб навчання не можна розглядати як щось тимчасове чи шлях до медіа-популярності.

Навпаки, йдеться про надання учням необхідної педагогічної і методичної допомоги, причому не тільки тим, хто з певних причин не має можливості отримати в школі повноцінні знання, а всім, хто цього прагне.

З іншого боку, на диво швидко і в цілому ефективно організованими телеуроками розпочався, справді, грандіозний соціальний експеримент, завдяки якому ми отримали і позитивний досвід: коли вчителі з своїм наявним рівнем кваліфікації «вийшли з класу» в простір ТБ, перед нами постала досі прихована проблема реального падіння загальної професійної підготовки самих вчителів, особливо природничих дисциплін. Цей спад розпочався не сьогодні і не помічати його неможливо.

Отже, відновлення змістового рівня вивчення природничих предметів має стати окремим актуальним напрямом реформування освіти в Україні, позаяк зрозуміло, що без ґрунтовної підготовки вчителів жодні зміни у методиках чи засобах навчання не дадуть суспільству очікуваного результату.

Виходячи з вищенаведеного, звертаємось до Вас, пане Президенте, з проханням зробити усе від Вас залежне, аби навести лад у цій сфері, і навчання в Україні припинило бути формальністю. Воно має повернутися на рейки отримання повномасштабних за змістом і доступних за формами знань, коли природничо-наукова та інженерно-технічна освіта знову набуде престижу, оскільки саме вона виступає гарантом технологічного розвитку нашої держави, чого ми так палко бажаємо.

Зі свого боку, запевняємо Вас у нашій повній готовності долучитися до відповідної роботи в частині відбору викладачів для телеуроків, їхнього (уроків) експертного супроводу, обговорення змісту і форм навчання, оперативного редагування учбових онлайн-програм тощо.

Зокрема, на нашу думку, було б доцільним дати доручення МОН України створити із залученням Відділень НАН України комісії, які б контролювали матеріали, призначені для цієї мети”, – пишуть автори звернення.

Нагадаємо, для вінницьких дітей створять умови для навчання на карантині.

Слідкуйте за новинами у Телеграм
Ще більше фото в Instagram
Підписуйтесь на нас у Facebook