«Штучне подрібнення витрат для уникнення Prozorro» при створенні креативного простору «Щедрик» запідозрили у Вінницькій облраді

Минулого року у Вінниці на базі ВОЦК «Щедрик» (вул.Ботанічна, 15) було створено однойменний креативний простір. Ідею його появи пов’язують із запитом на майданчик для виступів творчих колективів, проведення фестивалів тощо. Однак у депутатів обласної ради виникло чимало запитань до фінансової складової, адже, на їхню думку, роботи виконувались не прозоро.  

Про це інформує Місто, посилаючись на Na Парижі.

Під головуванням Наталії Замкової 20 травня відбулося засідання постійної комісії з питань освіти, релігії, культури, молоді та спорту. Начальниця управління культури і креативних індустрій департаменту гуманітарної політики ОВА Ольга Дернова поінформувала про хід виконання Програми розвитку культури Вінницької області на 2023-2025 роки.

Заступник голови облради Ігор Івасюк звернув увагу на витрати ВОЦК «Щедрик» не на мистецькі заходи закладів культури регіону, а роботи іншого спрямування – саме на території центру під креативний простір.

«Дуже цікавий результат виходить. Наприклад, послуги з підрізання дерев – 35 тисяч, послуга автовишки – 46… Ще послуги з підрізання дерев – ще вісім тисяч. Один і той же виконавець. Або наприклад послуги з покриття підлоги на складах – 49,6 тисяч, послуги з формування металевих поверхонь – 49 370 гривень, послуги з поточного ремонту тротуарних доріжок – 49 460. Все замовляється в одного виконавця. Тобто складається враження, що відбувається штучне подрібнення витрат для того, щоб уникнути проведення відкритих торгів. І таким чином мати можливість заключати прямі договори, а заклад використовувати для «прокачування» бюджетних коштів», – зауважив І.Івасюк.

Ольга Дернова зазначила, що «так, якщо опубліковано у Prozorro, то воно все прозоре». Однак, були нібито об’єктивні підстави створювати креативний простір без цієї процедури.

«У квітні захаращену територію центру культури «Щедрик», де останні 10 років ніхто не косив траву, не обрізав дерева, ми з колективами не тільки «Щедрика», а й інших закладів культури, за підтримки Вінницької ОВА, вирішили перетворити у креативний простір «Щедрик». Це було вимушеною мірою. Бо зараз ми не можемо ані у центрі Вінниці, ані в інших містах проводити масові культурно-мистецькі заходи. А там… поряд знаходиться Соцьке озеро, парк. Поряд немає критично важливих об’єктів (слід зауважити лише одне – неподалік об’єкти Нацполіції, – ред.). Більш-менш під час війни безпечна територія», – зазначила вона.

За словами очільниці управління, на цьому місці знаходилось недобудоване складське приміщення, яке перетворили у концертний майданчик. О.Дернова запевняє, що обрізання дерев робилось «зі знижкою».

«Там зараз постелена тротуарна плитка, – розповіла посадовиця. – Повністю проведена реставрація ангару, забетоновано підлогу, вибудована сцена. Щоб зекономити бюджетні кошти та не орендувати сцену, ми її зробили стаціонарною. Ми виготовили банери, щоб їх встановити на висоту до 8 метрів, замовляли вишку… Чому подрібнені суми? Так, дійсно, процеси не були заплановані при формуванні бюджету на 2023 рік. Виникла потреба. Провести тендер не було можливості не по часу, не по запланованим коштам. Тому всіх запрошую до креативного простору, щоб подивитись що було до ремонту і що є зараз. Тоді не виникнуть питання, чому так і суми». 

З’ясувалось, що депутати з профільної комісії на власні очі не бачили об’єкта. Дернова запевняла, що «Щедрик» у телефонному режимі їх запрошував, а вони казали, що жодних дзвінків не було. 

Також начальниця управління зауважила, що протягом трьох місяців 2023-го креативний простір відвідали більше 12 тисяч людей. Також вона зазначила, що зараз добудовується лаунж-зона, алея, створюються палетні меблі.

За словами посадовиці, минулого року креативний простір грошей не заробляв, оскільки мав лише заявити про концертний майданчик на 450 посадкових місць. Цього року, як запевняє О.Дернова, визначена схема оренди комунального майна.   

«Впродовж літа щосуботи та щоп’ятниці у «Щедрика» цю територію беруть в оренду», – каже керівниця управління.

Депутат Сергій Кривешко звернув увагу, що сума закупівель «Щедрика» склала 926 тис. гривень.

«На 347 тисяч зроблено поточні ремонти, послуги з ремонту технічного обладнання на суму понад 130 тисяч гривень… А тепер питання. Де його установлюють та в рамках яких заходів? І чи актуально це в умовах воєнного стану. Всі закупівлі здійснено без використання відкритих торгів», – акцентував він.

«Коли в один день – 24 квітня – підписуються три договори по 150 тисяч, це говорить тільки про уникнення проведення відкритих торгів. Якщо виконавець все робив дешево, то переміг би», – настоював на своєму Ігор Івасюк.

«А чого вибрали одного ФОПа на всі види робіт і підписали з ним стільки окремих договорів?», – уточнив запитання Сергій Кривешко. 

Ольга Дернова пояснила, що у цього підприємця «є можливість виконати усі ці роботи».

«Яка різниця сума йде на одного чи на іншого, чи на трьох?» – парирувала О.Дернова.

С.Кривешко пояснив, що схема з ФОП передбачає уникнення оподаткування та інші ризики.

Голова комісії Наталя Замкова звернула увагу на те, що депутати не почули скільки створено робочих місць та скільки заробив «Щедрик» за минулий рік, адже саме виконання цих «вимог» центру ставилось раніше як завдання. Вона декілька разів перепитувала про «додану вартість», збільшення хоча б на соту відсотку доходів закладу.

Фактично на засіданні комісії депутати не почули відповіді, які б їх задовільнили. Тому можна припустити, що до теми створення креативного простору вони ще повернуться.

Слідкуйте за новинами у Телеграм
Ще більше фото в Instagram
Підписуйтесь на нас у Facebook