Як двоє вінницьких вчителів увійшли в ТОП-50 в Україні

Як двоє вінницьких вчителів увійшли в ТОП-50 в Україні

У ТОП-50 найкращих педагогів за версією конкурсу Global Teacher Prize Ukraine війшли Сергій Барабан та Валентина Воронецька. Вони поділились поглядами на освіту з редакцією газети “Місто”.
Сергій Барабан викладає у Вінницькому технічному університеті (ВНТУ) і вже 5 років займається зі школярами. Для нього участь в конкурсі стала можливістю поділитись своїми ідеями.

— Найбільше мені подобається робота з дітьми, бачити, як вони стають кращими версіями себе, перемагають внутрішні страхи і комплекси, — розповів Сергій Баранов.

Він один із засновників ГО “IT-SCOUTS”, де діти займаються робототехнікою і програмування в поєднанні з скаутингом. Для цього при ВНТУ проводять літні табори, двічі на рік хакатони і регулярні заняття гуртків.

Для Сергія важливо, щоб наука в уявленні сучасних дітей була реальною можливістю, а не сухою теорією.

— Я за те, щоб в старших класах викладали: робототехніку, основи штучного інтелекту, Інтернет речей. А в нас в старших класах вивчають Word i Excel. Треба залучати студентів до створення стартапів. Я пропоную учням МАН наприкінці підготувати якийсь продукт, який можна рекламувати і продавати. Так діти можуть вчитись підприємництву зі школи, — каже Сергій.

Валентина Воронецька заступниця директора гуманітарної гімназії №1. Вона викладає історію, економіку і громадянську освіту. У цьому конкурсі пані Валентина уже брала участь у 2017 році. Нині спробувала вдруге.

– Мені подобається те, що у вчителя є простір для креативної, інноваційної діяльності. Серед переваг нашої гімназії – поглиблене вивчення іноземних мов і це розширює можливості, – розповідає Валентина Воронецька.

Вона пояснює, що в гімназії налагоджена міжнародна співпраця і є можливість їздити у Америку, Канаду, країни Європи та отримувати новий досвід.

– Я брала участь у “Trans.History” — це міжнародний проєкт із вивчення Голокосту. Ми зробили фільм-відеореконструкцію «Заповіт праведників світу» про вінничанку Анну Айзенберг і отримали перше місце на міжнародному конкурсі. А в 2020 році ми створили фільм «Віртуози математики» про всесвітньо відомих математиків, що навчались у Чечельнику – Гельфанда та Мільмана. Цей фільм ми робили під час карантину дистанційно.

Проблемою сучасного навчання Валентина вважає труднощі для учнів у виборі бажаних предметів.

– Так у Америці учень може практично побудувати собі індивідуальну програму – із такими коментарями повертаються наші учні, що пройшли до програми обмінів – «Flax». В принципі, сучасний закон про освіту цьому сприяє, але поки що лише на папері. Загалом гуманітарні дисципліни передбачають демократію. Коли ми говоримо про свободу слова, про рівність прав, а на уроці у нас «диктатура і вчитель завжди правий», то тоді ми нівелюємо всі цінності, про які говоримо, бо школа це міні-модель держави, — пояснює Валентина Воронецька.

Як кожен учитель, пані Валентина прагне збільшення годин вивчення історії.

-Я вважаю, що якщо людина не знає і не розуміє історію, то тоді ми маємо такі сепаратиські настрої, нерозуміння, хто ми і звідки, а це у свою чергу, дає трагічні наслідки для держави, а іноді ставить під загрозу саме її існування.

Нагадаємо, у День Незалежності України у Києві вітали жмеринську вчительку.