З початку року співробітники ГО “Ресурсний центр підтримки ОСББ міста Вінниця” допомогли ініціативним співвласникам за підтримки відділу по розвитку ОСББ створити об’єднання у дванадцяти багатоквартирних будинках. З них 11 будинків – це вторинне житло та один – новобудова. Усі послуги та консультації надаються безкоштовно.
За неповні три місяці Ресурсний центр надав понад триста консультацій як потенційним, так і уже існуючим ОСББ. Проте, як зазначає керівник організації Євген Баранович, насправді спектр послуг, які надаються Центром, значно ширший.
До співробітників Ресурсного центру звертаються голови правлінь та співвласники будинків не тільки за юридичною допомогою, а і моральною підтримкою та порадами щодо вирішення конфліктних ситуацій та непорозумінь.
“Навіть найкращим головам правлінь ОСББ потрібна підтримка як мешканців, так і членів правління, – каже він. – Люди усі різні, а голова правління ОСББ має знайти підхід до кожного, тому самовдосконалення, розвиток, навчання є необхідною складовою посади голови правління, оскільки це не просто професія – це покликання! В свою чергу Ресурсний центр організовує для голів правлінь різні навчання – такі як курси бухгалтерського обліку та навчання управителів на базі КНУБА, на яких один з викладачів – психолог, який розповідає про вирішення конфліктних питань, налагодження комунікації та спілкування зі співвласниками».
Крім того, співробітники Центру розробляють та розповсюджують інформаційну продукцію: через поштові скриньки, на зупинках громадського транспорту та через рекламні площини для інформування вінничан, що має на меті надати потрібну та важливу інформацію при створенні Об’єднань співвласників.
Супроводжують від моменту звернення і до створення об’єднання
“Фактично ми супроводжуємо ініціативних мешканців від самого початку і до моменту створення об’єднання, – зазначає голова правління ГО “Ресурсний центр підтримки ОСББ міста Вінниця”. – Разом з тим, досить часто ми продовжуємо допомагати уже існуючим ОСББ навіть після того, як вони стали на ноги”.
Наприклад, Ресурсний центр надає консультації в таких питаннях, як оформлення протоколів, внесення змін в ЄДР стосовно зміни юридичних адрес ОСББ, пов’язаних з перейменування вулиць, переобрання правління ОСББ, зміни в статутних документах, інформування голів правлінь ОСББ про необхідність облаштування місць для тимчасового перебування населення під час повітряної тривоги та про програму часткової компенсації вартості генератора в рахунок виконаних робіт.
“Ми також допомагаємо ОСББ із поданням документів для участі в програмах міської ради, як-от: перший безкоштовний капітальний ремонт для новостворених ОСББ чи програма співфінансування, – продовжує Євген Баранович. – Ці програми дуже важливі і їх наявність підвищує зацікавленість мешканців створювати об’єднання, адже співвласники, які прагнуть, щоб в їх будинку було ОСББ, бажають в першу чергу покращити його стан. Тому коли є механізми, які допомагають в цьому, то для людей – це досить добрий стимул, а з боку влади нашого міста – це прояв піклування про житловий фонд”.
Безкоштовні послуги
Усі послуги Ресурсного Центру є безкоштовними. Втім, крім такої допомоги самого Ресурсного Центру, майбутні ОСББ можуть розраховувати і на деякі інші безкоштовні послуги. Наприклад, безоплатною є перша реєстрація ОСББ в ЄДР.
“Це дуже важливо, адже на етапі створення об’єднання на його рахунку ще немає коштів, – каже голова Ресурсного Центру. – Для того, щоб створити ОСББ, необхідно встановити інформацію по співвласниках. Дані по власниках квартир, які робили зміни стосовно права власності в ЄДР з 2013 року по теперішній час – оцифровані, і відповідно до Законодавства України ініціативна група має право отримати цю інформацію на безкоштовній основі. По інших співвласниках, які набули право власності до 2013 року, інформацію можна отримати від БТІ, керуючись відповідним порядком. У Вінниці, при створенні ОСББ, цей запит є безкоштовним для ініціативної групи завдяки тому, що виготовляється коштом міського бюджету через відділ звернень громадян ВМР та за допомогою відділу по розвитку ОСББ”.
Водночас є послуги, за які при створенні об’єднання все ж потрібно буде заплатити згідно з законом. Наприклад, на платній основі здійснюється нотаріальне засвідчення підписів на статуті.
Усі зразки документів можна знайти на сайті
“Для зручності та більшої ефективності, у нас діє сайт «Ресурсного центру підтримки ОСББ міста Вінниця», на якому у вільному доступі можна знайти зразки всіх необхідних документів, які можуть стати в нагоді у процесі створення та діяльності ОСББ”, – каже Євген Баранович.
Зокрема, тут можна завантажити зразки протоколів установчих та загальних зборів, оголошення про установчі збори, зразок заяви на отримання інформаційної довідки про співвласників, зразок типового статуту та багато іншої корисної інформації.
“Фактично, ми прописали кожен крок, який необхідно зробити ініціативній групі для створення ОСББ, адже інформації дуже багато, і щоб процес пройшов якомога простіше та швидше, наші співробітники покроково супроводжують співвласників від першого звернення до нас і аж до створення об’єднання, – каже очільник Центру. – Це робиться задля того, щоб не виникло ніяких перепон у вигляді неправильно оформленого протоколу установчих зборів чи невідповідного змісту питань, оскільки через це державний реєстратор може не прийняти документи та відмовити у реєстрації ОСББ.”
Тривалість процедури – залежить від наявності бажання в мешканців
Загалом, як зазначає Євген Баранович, процедура створення ОСББ, попри небхідність підготувати належним чином усі процедури може пройти досить швидко, якщо в мешканців будинку є бажання взяти управління в свої руки.
“Один з останніх прикладів – ОСББ по Андрія Первозванного, яке було створене практично за два місяці, – розповідає керівник Ресурсного центру – У людей було бажання та наполегливість, і вони процес створення пройшли за мінімальний термін: провели інформаційні збори, зробили запити по власниках, підготувалися до установчих зборів, завчасно повідомивши співвласників про скликання установчих зборів, та провели ці збори, а кількість голосів, яких не вистачило для прийняття рішення, набрали за два дні, провівши письмове опитування. Після чого подали документи до державного реєстратора та отримали наступного дня відповідний документ про створення ОСББ. Зараз вони готуються до загальних зборів, на яких будуть прийматися рішення щодо розірвання договору з управителем, обрання капітального ремонту одного конструктивного елементу будинку, який проводиться коштом ВМР, затвердження кошторису та встановлення розміру внеску на утримання багатоквартирного будинку. Хочу наголосити, що розірвання договору з управителем -досить важливий етап: адже поки це рішення не прийнято та відповідний лист про розірвання договору ще не направлено в управляючу компанію – будинок обслуговується тією організацією (управляючою компанією), яка надавала послугу до створення ОСББ.”
Майбутнє – за ОСББ
Так чи інакше, на думку керівника Ресурсного центру, майбутнє за ОСББ як за організацією, де рішення співвласників приймаються за демократичними процедурами та набувають юридичну силу.
”В будинках, в яких співвласники активно приймають участь у життєдіяльності об’єднання, умови проживання змінюються на краще, – зазначає Євген Баранович. – В таких будинках покращується технічний стан, інженерні мережі та обладнання, модернізується прибудинкова територія під сучасні потреби співвласників щодо паркомісць, асфальтного покриття та облаштування спортивно-дитячі майданчики для задоволення потреб маленьких мешканців багатоквартирних будинків. Також об’єднання організовують своїх співвласників для проведення толоки, які мають на меті не тільки спільне прибирання, а й комунікацію між співвласниками.”
Довідка. Торік, незважаючи на військову агресію російської федерації, у Вінниці створено 34 ОСББ. Станом на перше січня 2023 року в місті нараховувалось 822 ОСББ у 900 багатоквартирних житлових будинках міста. Це становить 43% від загального обсягу багатоквартирного житлового фонду міста (2076 житлових будинків).
Слідкуйте за новинами у Телеграм
Ще більше фото в Instagram
Підписуйтесь на нас у Facebook