У Вінниці бійці АТО представили свої бізнес-проєкти

Солодощі з меду, пончики, пастила з в’яленої вишні, картини з оксамиту, стаціонарний ремонт холодильників, експорт меду – такі ідеї для малого і середнього бізнесу вчора, 20 січня, представляли бійці АТО і за сумісництвом випускники курсу Київської школи економіки в рамках проєкту з підприємницької діяльності.

Київська школа економіки у Вінниці вперше навчала підприємництву ветеранів АТО. Навчання тривало три місяці і новоспеченим студентам довелося опанувати основи маркетингу, бізнес-планування, фінансів, продажів та управління працівниками. Лише 14 людей дійшли до фіналу і мали змогу презентувати свої бізнес-плани. Члени журі задавали провокаційні питання і оцінювали учасників, аби обрати переможця конкурсу.
Заступник міського голови Андрій Очеретний зазначив, що Вінницька міська рада з департаментом економіки буде сприяти таким заходам.

— Я радий вас усіх вітати від імені міського голови Сергія Моргунова. Воїни, які захищають наші рубежі на Сході, члени нашої територіальної громади, сьогодні беруть участь у такому гарному заході, який ми започаткували у листопаді. Сподіваюся, що підтримка підприємництва учасників АТО та ООС стане постійною. Вінницька міська рада на чолі з департаментом економіки буде сприяти таким заходам. 2,5 місяці люди навчалися, у Вінниці було  відібрано 25 учасників, а сьогодні ми будемо вибирати серед 14 присутніх найкращих», – зазначив Андрій Очеретний.

Більшість учасників вже мають напрацьовані схеми, які приносять їм прибуток. Наприклад, у подружжя Марії і Сергія Бондаренко є власна пасіка і вони виготовляють мед під брендом «Медобар. Мед щасливих бджіл». Сергій має хист до бджолярства з дитинства, а зараз з дружиною виготовляє мед з горіхами, ягодами і сухофруктами. В подальшому планують робити крем-мед.

А от Олександр Мончак давно займається ремонтом холодильників і планує розширювати цей бізнес. Основна ідея послуг – ремонт побутового холодильника просто на місці, без вивезення у майстерню.

Представник Ощадбанку, пан Олександр, зазначив, що ніша малого і середнього бізнесу в Україні пустує, тому учасникам не варто боятися конкуренції, а робити свою справу.

— Презентацій багато, а бізнес-планів – мало. Але в першу чергу, результату досягають ті, в кого горять очі протягом всієї роботи. У західній Європі 55% зайнятого населення становить малий і середній бізнес, у США – 68%, у Японії – 70%, а в Україні всього 9% – в нас пуста ніша і конкуренції не дуже багато. Але доходи від бізнесу обов’язково потрібно декларувати, – наголосив він.


Врешті перше місце отримав Михайло Жилін – переселенець з Донбасу. Чоловік планує відкрити сімейний бізнес – кав’ярню «Mini-Donuts “Intermezzo”» за мотивами творчості письменника з Вінниччини М.Коцюбинського. Михайло знайшов підходяще місце і вигадав логотип.

— Перше місце у цьому конкурсі гарантує мені можливість обрати один з курсів Київської школи економіки за програмою «Бізнес адміністрування». Ми дуже довго йшли до цього, наші тренери мали з нами багато мороки, але врешті вийшли дуже класні презентації. Серед нас є ті, хто розвивав свій бізнес, а є такі, як я – ми тільки плануємо його створити. Для мене все це стало новим досвідом і я став новою людиною за ці 2,5 місяці, – розповів Михайло Жилін.

Слідкуйте за новинами у Телеграм
Ще більше фото в Instagram
Підписуйтесь на нас у Facebook