Туризм Вінниці: планування розвитку та підготовка до сезону 2025 року

Під головуванням заступника міського голови Вінниці Владислава Скальського відбулося чергове засідання Туристичної ради, до складу якої входять представники готелів, музеїв, навчальних закладів, гіди та крафтові виробники. У рамках засідання обговорювали перспективи розвитку туризму у Вінниці та підготовку до туристичного сезону 2025 року.

Про це інформує Місто, посилаючись на Вінницьку міську раду.

У своєму вступному слові Владислав Скальський наголосив, що Туристична рада при міському голові створювалася ще в 2017 році як майданчик діалогу, аби формулювати єдине бачення туристичної Вінниці і напрацьовувати ті теми, в яких спільними зусиллями можна досягти видимих результатів у стратегічній та іміджевій для міста галузі. Для побудови якісної взаємодії з туристичним активом міста було сформульовано декілька проблемних питань:

  • Які запити мають сьогодні споживачі туристичних послуг і до чого потрібно готуватися?
  • Які існуючі та нові магніти Вінниці варто підсилити, розвинути чи розкрутити?
  • Де і яка може бути зацікавленість інвесторів, місцевих підприємців, самозайнятих людей, майстрів, митців, менеджерів у долученні до формування туристичних маршрутів, локацій та подій?
  • З ким сьогодні конкурує Вінниця, і в яких нішах має унікальні переваги та досвід?
  • Наскільки готовою є туристична пропозиція Вінниці для іноземців?

«Говорячи про туристичну галузь, неможливо не враховувати ті часи, той контекст, в якому ми з вами живемо, – сказав Владислав Скальський. – Нам треба багато процесів робити паралельно, тому що війна вкрала наш час, не кажучи вже про життя багатьох українців, які стали на захист Незалежності. В нас з’явилися нові цільові групи (вони й раніше були, але зараз їх число зросло в десятки і сотні разів) – учасники бойових дій та їхні сім’ї, ветерани, люди з інвалідністю, зокрема ті, хто мають порушення зору та слуху. Ми набули багато психологічних травм, з чим теж треба працювати. Як показує практика, запит на це величезний. Туристичні продукти, які будуть дозволяти людям ментально повернутися з війни, будуть затребуваними, громади будуть на це спрямовувати кошти. Звісно, це станеться вже після закінчення воєнного стану, але готуватися до цього потрібно вже зараз, бо знову ж таки – не маємо втрачати час».

Аналітику галузі туризму за 2024 рік представив директор департаменту маркетингу міста та туризму Вінницької міської ради Олександр Вешелені. З його слів, кількість туристів у Вінниці торік суттєво збільшилася: у 2024 році туристичний збір сплатили майже 80 000 разів, що на більш ніж 10 000 більше за попередній рік. Примітно, що цей показник вперше перевищив дані доковідного 2019 року, в якому кількість сплат турзбору становила близько 76 000.

«Минулого року в нас був рекордний туристичний збір, рекордні податкові надходження і рекордна кількість ночівель (вища, ніж у 2019-му). Але це не повинно нас розслабляти, бо подальше зростання можливо досягнути тільки посиленням активностей, появою нових продуктів та ефективного маркетингу. Зараз дуже багато викликів, і туристичні потоки можуть падати в силу різних факторів, тому наші зусилля будуть і далі спрямовуватися на підтримку тих секторів економіки, які надають послуги туристам і роблять помітний внесок у розвиток громади та країни в цілому», – зазначив Олександр Вешелені.

Також він продемонстрував статистику від мобільного оператора «Київстар», замовлену за підтримки німецької агенції GIZ, яка свідчить про збільшення тривалості перебування у Вінниці абонентів з інших областей. Наприклад, кількість туристів, які залишались у місті на 2-3 дні, в 2021 році становила 721 тисячу осіб, а в 2024 році – понад 823 тисячі. Олександр Вешелені наголосив, що це важливо для сфери туризму, а особливо розкриває потенціал для розвитку готельної сфери.

Наприкінці засідання Туристичної ради відбулося обговорення планів на туристичний сезон 2025 року. Серед них:

  • проєкти з підсилення безбар’єрності та підтримки ветеранів;
  • освітні заходи (майстерня міських екскурсій на тему польської спадщини, літня екологічна школа зі створенням нової екостежки тощо);
  • цифрові та просторові проєкти (створення аудіопрогулянки вінницькою Єрусалимкою, затвердження концепції розвитку Території SUN та ін);
  • проведення традиційних і нових туристично привабливих подій.

Слідкуйте за новинами у Телеграм
Ще більше фото в Instagram
Підписуйтесь на нас у Facebook