У Вінницькій громаді з 2019 року працює відділ паркування департаменту транспорту та міської мобільності ВМР. Спочатку його працівники зосереджувалися на роз’яснювальній роботі серед водіїв, щоб зменшити хаотичне паркування в місті. Нині ж інспектори контролюють дотримання правил паркування та мають право притягати порушників до адміністративної відповідальності. Їхні повноваження визначені Кодексом України про адміністративні правопорушення (КУпАП), і вони можуть накладати штрафи виключно за конкретно передбачені законом порушення.
Про це інформує Місто, посилаючись на Вінницьку міську раду.
Інспектори мають право фіксувати порушення, передбачені статтею 122 КУпАП, а саме:
- ігнорування дорожніх знаків і розмітки – коли водій нехтує правилами зупинки та стоянки (ч. 1 ст. 122).
- паркування на смузі громадського транспорту – коли авто заважає руху тролейбусів, автобусів чи маршруток (ч. 3 ст. 122).
- стоянка на місцях для електромобілів – якщо авто не має електродвигуна, його не можна залишати на спеціально відведених місцях (ч. 7 ст. 122).
У деяких випадках інспектори не просто штрафують, а й викликають евакуатор.
«Це відбувається, якщо машина перекрила рух, наприклад: стоїть у два ряди або повністю блокує проїзд, зупинилась у небезпечному місці: на пішохідному переході, залізничному переїзді, трамвайних коліях, мості чи естакаді. Перешкоджає руху громадського транспорту – стоянка на зупинці або в зоні посадкового майданчика. А ще, коли займає велодоріжку, або смугу для маршрутних транспортних засобів. Заважає комунальній техніці, зокрема снігоприбиральним машинам під час негоди, або в зоні надзвичайної ситуації», – розповідає інспектор з паркування Дмитро Ковальчук.
Перед евакуацією кожен випадок обов’язково фіксується на фото чи відео, щоб уникнути спірних ситуацій.
Водночас, зазначають у департаменті транспорту та міської мобільності, гостро постає питання про паркування в місцях, які належать для стоянки автівок водіями з інвалідністю.
Інспектори ж з паркування обмеженні Законодавством, щодо притягнення порушників до адмінвідповідальності. Зокрема, за стоянку на місцях для людей з інвалідністю. Це передбачає ч. 6 ст. 122 КУпАП. Відповідно, в цій ситуації, лише поліцейські можуть перевіряти документи та виписувати штрафи, пояснює директор департаменту транспорту та міської мобільності Андрій Сорокін.
«Урядовці вже прийняли законопроєкт, який розширює права інспекторів. Тож, найближчим часом планується дозволити інспекторам штрафувати за паркування на місцях для людей з інвалідністю, щоб краще контролювати дотримання правил. Міська влада неодноразово зверталася до уряду з проханням надати їм такі повноваження. Це дозволило б ефективніше реагувати на порушення та впливати на несумлінних водіїв», – зазначає Андрій Сорокін.
Одним із механізмів упорядкування паркування, особливо у центральній частині міста, є запровадження платних паркомісць. За результатами дослідження, яке провели вінницькі фахівці спільно із спеціалістами компанії Info Sapiens з міста-побратима Карлсрує, понад 67% автомобілістів підтримують цю ініціативу та готові оплачувати паркування. Це дозволило б оптимізувати розподіл місць і зменшити кількість неправильно припаркованих авто.
Паркування – це питання безпеки та поваги до інших учасників руху. Дотримання правил допоможе уникнути штрафів, евакуації авто та зробить місто комфортнішим для всіх. Тож будьте уважні на дорозі, слідкуйте за знаками та не створюйте перешкод для інших!
Читайте також. У Вінниці відкрили виставку «Архіви української незалежності»: рідкісні документи та історичні артефакти.
Слідкуйте за новинами у Телеграм
Ще більше фото в Instagram
Підписуйтесь на нас у Facebook