Згідно зі змінами, за незаконне заволодіння транспортним засобом більше не передбачено покарання у вигляді штрафу – такі дії караються обмеженням волі на строк від 3 до 5 років або позбавленням волі на той самий строк.
За незаконне заволодіння автівкою з використанням електронних пристроїв для втручання в роботу технічних засобів охорони, або якщо вартість автівки становить від 100 до 250 неоподатковуваних мінімумів (105,100-262 750 гривень) передбачене покарання у вигляді позбавлення волі на строк від 5 до 8 років з конфіскацією майна або без такого.
Якщо ж таке викрадення вчинено організованою групою або поєднане з насильством, або якщо предметом незаконного заволодіння є транспортний засіб, вартість якого у 250 і більше разів перевищує неоподатковуваний мінімум, передбачено позбавлення волі на строк від 8 до 12 років з конфіскацією майна або без такої.
Посилення відповідальності за викрадення автомобілів забезпечить дієвий захист майнових прав громадян. Про це заступник міністра МВС Антон Геращенко заявив під час брифінгу, присвяченому роз’ясненню нового закону щодо протидії незаконному заволодінню транспортних засобів, передає УНН з посиланням на пресслужбу МВС.
Геращенко пояснив, що до прийняття закону, особа, яка вчиняла угон автомобіля вперше, мала можливість заплатити штраф чи відбутися умовним покаранням. В новій редакції закону цю норму виключили. Тепер людина, яка посягає на чужу власність, буде нести кримінальну відповідальність.
“Тяжкість злочину раніше встановлювалась з урахуванням того, чи були понесені збитки. Але якщо автівка поверталася власнику в тому стані, в якому її вкрали, то суд вважав, що збитку не було. Цю норму також змінили. І зараз, не залежно від того, чи була повернута машина чи ні, ми вважаємо, що жертва отримала величезну моральну травму, а значить була заподіяна шкода”, – наголосив Геращенко.
Він підкреслив, що у законі змінили факт того, що лише за перше викрадення можна призначати умовний термін.
“Якщо особа викрала автомобіль, то суд відразу повинен призначати реальний термін. Справа в тому, що викрадачі, в більшості випадків, є професіоналами. І за повторність суди давали умовні терміни. У нас були випадки, коли представники кримінального розшуку арештовували тих підозрюваних, які вже знаходились під різними межами запобіжних заходів, після угонів, і доводилось повторно вести до суду, а суди знову не давали їм реальних термінів”, – зазначив заступник міністра.
Геращенко наголосив, що закон передбачає кримінальну відповідальність за розповсюдження та виробництво спеціального обладнання для злому автівок. До 21 вересня його абсолютно безкарно можна було купувати в інтернеті за 7-10 тисяч гривень
Своєю чергою, начальник Департаменту карного розшуку Нацполіції Вадим Дзюбинський зазначив, що у новому законі для кримінального блоку було важливим, щоб особа несла відповідальність за вчинення злочину.
Коментарі експертів:
Директор Адвокатського бюро «Ципін і партнери» Денис Ципін:
Депутати хвилюються, що їхні коштовні автомобілі будуть красти частіше, ніж інші… Вони зробили закон під себе. Вони хочуть більше карати злочинця, якщо він вкрав дорогий автомобіль якоїсь шанованої особи.
Начальник Департаменту карного розшуку Нацполіції Вадим Дзюбинський:
Дійсно, закон передбачає таку кваліфікуючу ознаку, як вартість автомобіля, і поясню чому. До прикладу, для викрадення Lexus потрібні спеціальні навички, дороговартісне обладнання, і такі автомобілі викрадають організовані злочинні угруповання. А «Жигулі» переважно викрадає певний контингент — це молоді люди, незаможні люди, які, можливо, оступилися вперше. Тому для таких викрадачів покарання в 12 років позбавлення волі не є справедливим.
Заступник міністра внутрішніх справ Антон Геращенко:
Але ми будемо ретельно дивитися за рішеннями судів, щоб серійні викрадачі дорогих автомобілів отримували суворе покарання.
“Місто” запитало у читачів: Чи зменшить посилення відповідальності за крадіжку кількість таких злочинів?
Світлана, пенсіонерка:
Не думаю, що зменшить – як крали, так і будуть красти. За грабіжниками, напевно, «стоять» такі люди, на яких неможливо вплинути.
Олег, водій:
Це залежить від того чи живе людина в достатку, чи ні. Деякі люди будуть вимушені цим займатися попри збільшення відповідальності.
Віта, логіст:
Думаю, ситуація залишиться незмінною. Організовані групи, напевно, прикриває влада. Для того, щоб покращити ситуацію потрібно почати з неї.
Надія, вчитель:
Вважаю, що посилення відповідальності – це правильне рішення. Люди будуть боятися втратити декілька років свого життя.
Максим, студент:
Загалом, досвід показує, що збільшення штрафів завжди має результат. У інших країнах така схема працює. Думаю, в Україні це теж буде дієвим.
Автор Максим ЗОТОВ
Слідкуйте за новинами у Телеграм
Ще більше фото в Instagram
Підписуйтесь на нас у Facebook