Проєкт як тест: нову систему планують відпрацювати у тестовому режимі, а залишать тільки тоді, якщо вона приживеться

Проєкт як тест: нову систему планують відпрацювати у тестовому режимі, а залишать тільки тоді, якщо вона приживеться

У Вінниці розробляють нову систему дорожнього руху на площі Гагаріна. Світлини пропонованого проєкту уже навіть розмістили у мережі. І вони одразу ж спричинили запеклу дискусію серед місцевих автомобілістів.
— Нє. Це вже не серйозно!! Я вже бачу тут тягучки та кількість ДТП в рази більшу…. Пропускну спроможність зменшили вдвоє мінімум, обмеживши кількість полос, — прокоментував активіст Віталій Павловський.

На проєкті – острівці безпеки та пластикові стовпчики для захисту пішоходів, багато світлофорів, інші пішохідні переходи і лише одна смуга в напрямку Соборна-Пирогова. Над проєктом працює івано-франківська компанія Urban Consalting Group, яка спеціалізується на змінах схем організації дорожнього руху.

Утім, як з’ясувалося, інформаційний шум – передчасний, адже проєкт ще офіційно не затвержений і цілком можливо, що кінцевий результат виглядатиме інакше.

— Проєктант готує проєкт, і ухвалює рішення про кількість смуг, про геометрію і так далі. Всі ці речі описуються, тобто чому саме він ухвалив те чи інше рішення, базуючись на аналізі. І поки всієї цієї частини у нас немає, то зарано щось обговорювати. Автори мають спочатку прислати всю документацію щодо цього плану, тоді буде презентація для громадськості. Можливо, коли план закінчать і представлять із поясненнями, всі ці питання відпадуть самі собою, — каже радник міського голови та урбан-експерт Віктор Перлов.

Замовник проєкту — «Вінницька дільниця з організації дорожнього руху». Керівник цього комунального підприємства Сергій Чернов заспокоює вінничан і пояснює, що за розрахунками проєктантів, однієї смуги в напрямку Пирогова-Соборна достатньо, а таке рішення ухвалили, аби зробити це перехрестя безпечнішим для пішоходів.

— Нині на Соборній 3 смуги. З урахуванням того, що ця вулиця в нас з обмеженим рухом, а вночі інтенсивність транспорту спадає, то, за розрахунками, однієї смуги має бути достатньо. Ще одна причина обмеження смуг це зменшення перебування пішохода на проїжджій частині, тому зменшать кількість вільного простору. Можливо, якщо одна смуга не буде справлятись, то все ще зміниться, зараз дуже багато концепцій розглядається. Ми пробуємо і слідкуємо, працює це чи ні, — каже Сергій Чернов.

Питання виділення коштів на цю реконструкцію ще не розглядалося, як і час для початку змін. Але спершу однаково буде тестування.

  • Можливо перша черга будівництва буде втілюватися в цьому році — це нанесення нової розмітки і розміщення стовпчиків. Це дасть змогу провети тестовий режим ного плану на Гагаріна. Якщо зміни за розміткою викличуть проблеми, то автори проєкту шукатимуть інші рішення, – пояснює Сергій Чернов.
    До речі, світлофорів, за новим проєктом, на перехресті має бути аж 23: 10 – транспортних, 10 – пішохідних і 3 – трамвайних.
  • Архітектор, координатор проєкту «Реорганізація дорожнього руху на пл. Гагаріна» Максим Кравчук пояснює, що влаштування світлофорного регулювання допоможе зменшити кількість ДПТ на цьому перехресті. Громадський транспорт, авто та пішоходи рухатимуться по траєкторіях, які не перетинаються в одній фазі світлофору і не будуть заважати один одному.
  • Центральний вхід в парк став активним публічним місцем – відразу після виконання робіт по реконструкції різко збільшилось відвідування арки місцевими жителями та туристами. За останній рік тут відбулась низка організованих та спонтанних заходів: концерти, танці, весілля, фотосесії. Зараз на площі відсутня частина пішохідних зв’язків через перехрестя. Рішення зі світлофорним регулюванням дасть змогу створити безпечні пішохідні переходи до вхідної групи центрального парку, – пояснює Максим Кравчук.
  • Дискусія про майбутній вигляд перехрестя на площі Гагаріна стала настільки жвавою, що її прокоментував мер Вінниці Сергій Моргунов. Він каже, що «поставити крапку» можна буде тільки після обговорень і експертних оцінок фахівців.
    — Я читав цю жорстку дискусію стосовно площі Гагаріна. Це складне перехрестя, де проїжджає 70% громадського транспорту. Коли ми робили реконструкцію у 2016 році, ми зрозуміли, що потрібно серйозно підходити до питання безпеки і для автомобілістів, і для пішоходів, і для громадського транспорту. Ми поводили дослідження із нашими урбаністами та експертами по транспорту, і наразі маємо тестову модель встановлення світлофорів, пішохідних переходів, а також напрямків руху, – каже мер Віннниці. – Ми в тестовому режимі відпрацюємо цей алгоритм і якщо він запрацює – залишимо. А якщо ні, тоді будемо працювати далі в цьому ж напрямку.

Петиція

Новий вигляд перехрестя (який поки ще офіційно не затверджений) став неофіційним приводом для створення петиції з вимогою звільнити Віктора Перлова. Радник міського голови спокійно до цього поставився.

– Була петиція проти острівців безпеки, була петиція про повернення пріоритетності руху на площі Гагаріна. Подивимось, що буде з цією. Це життя, зміни не завжди всім подобаються. Всі ці розмови, можливо б, не виникали, якби люди орієнтувались не тільки на те, як їм зручно за кермом, а враховували, що більшість містян користуються громадським транспортом, — прокоментував Віктор Перлов.


Автор Анастасія КОРОЛЬ