Директори вінницьких шкіл стали учасниками інтерактивної екскурсії Музеєм сталого розвитку, що працює у ліцеї №18. Освітяни власноруч проводили експерименти, знайомилися з екологічними проєктами та дізнавалися, як маленькі кроки можуть змінювати світ.
Про це повідомляє Вінницька міська рада, передає Місто.
Пофарбувати тканину за допомогою натуральних барвників, вивести плями аналогом дорогих засобів – нашатирним спиртом, відрізнити натуральний сік від напою, «прочитати» невидиме послання на папері, дізнатись, як працює «розумний будинок», і, навіть, приготувати автентичну пшоняну кашу. Усе це стало частиною знайомства директорів шкіл із Музеєм сталого розвитку, що відкрився цього літа у ліцеї №18.
Інтерактивні зони музею перетворюють навчання на захопливу подорож. Тут можна побачити, як звичні речі набувають нового змісту, а маленькі дії – великого значення. Музей створений завдяки проєкту, який ліцей виграв у межах конкурсу від Фонду громади «Подільська громада».
«Подібні ініціативи реалізували 5 вінницьких шкіл. Кожна у своєму напрямку. Але всі вони об’єднані ідеєю сталого розвитку — того, що допомагає людині жити в гармонії з собою, природою та суспільством. Через такі проєкти діти вчаться розуміти глобальні цілі: екологію, освіту, подолання бідності, енергоефективності й здоров’я. А дорослі – як підтримати ці ідеї у щоденному житті, – розповідає директорка департаменту освіти ВМР Оксана Яценко, – Ми не маємо багато можливостей зустрітися всі разом. Але зустріч у ліцеї №18 стала нагодою поспілкуватися і отримати практичні знання. Усе робимо з користю і натхненням».
Музей у ліцеї №18 – це приклад того, як із простих ідей народжується велика справа. І як освіта стає майданчиком для зростання свідомого покоління, те, що змінює світ. Тож поки кипить пшоняно-макова «Зозуля», освітяни проводять хімічні досліди, грають в інтерактивні ігри, створюють гарний настрій.
«Наші предки мали знання про використання різних матеріалів – для фарбування ниток і тканин природні барвники. Традиційно, найкращі кольорові відтінки виготовляли з кори дерев, ягід і плодів. Часто сильним барвником вважався сік червонокачанної капусти. Для отримання барвника, потрібно додати подріблений качан, відварити у воді, а до відвару можна додавати оцет», – розповідає вчителька хімії Ольга Коржова.
В її руках сік капусти перетворюється на природній індикатором для різних розчинів – кислотних, лужних, нейтральних. Прості на вигляд досліди викликали щире захоплення у дорослих учасників. Адже це не просто експеримент, а наочний доказ того, що хімія живе поруч із нами: у фруктах, овочах, у кожному побутовому процесі.
Директори шкіл практикувалися і в «екодомашній хімії» – пробували виводити плями за допомогою підручних засобів: нашатирного спирту, соди, оцту – звичайних компонентів, які виявилися ефективнішими й безпечнішим аналогами дорогих засобів.
Не менше зацікавлення викликала зона «розумного будинку». Тут усе продумано до дрібниць: енергоощадні лампи, датчики руху, вентиляційна система, що сама регулює рівень вологості. Наочно – саме так сучасні технології допомагають зберігати ресурси планети.
«Це цікавий та корисний осередок для розвитку компетенцій наших дітей. Просто і зрозуміло, а головне – цікаво. Серед переваг і те, що тут багато локацій, і тому одночасно можна працювати з дітками групами, не заважаючи один одному», – розповідає директорка ліцею №8 Наталія Підлісна.
Коли діти приходять у такий музей, вони практикують, досліджують, запам’ятовують. А потім повертаються додому й діляться знаннями з батьками, як зберігати енергію, не марнувати воду, замінити хімічні засоби – природним. Важливо навчити дітей берегти себе, природу і майбутнє.
Читайте також: У Вінниці триває облаштування укриттів: вже готово близько 60 об’єктів цивільного захисту
Слідкуйте за новинами у Телеграм
Ще більше фото в Instagram
Підписуйтесь на нас у Facebook

