Mini-EdCamp у Вінниці: як створити школу, яка бачить кожну дитину

У Вінницькому фізико-математичному ліцеї №17 відбулася подія mini-EdCamp Vinnytsia, яка зібрала понад 150 освітян з різних куточків України. Захід став платформою для відвертого діалогу, обміну ідеями та пошуку дієвих рішень щодо того, якою має бути сучасна українська школа — підтримуючою, надихаючою і здатною розкрити потенціал кожної дитини.

Про це інформує Місто, посилаючись на Вінницьку міську раду.

У центрі уваги – дитина. Унікальна, «нетипова», яка має свої сильні сторони і свій темп розвитку. Школа має бути місцем, де важливі не лише знання та емоційне здоров’я, а й нові технології, гра і творчість. У такому середовищі вчасно помічається талант, дається дитині впевненість та підтримка.

«Обдарованість – не лише про високі бали чи перемоги на предметних олімпіадах та спортивних змаганнях. Це про здатність дитини бачити інакше, мислити нестандартно, ставити запитання, які виходять за межі шкільної програми, творити щось нове. Обдаровані діти – це діти «поціловані Богом». Іноді це проявляється у творчості, іноді у вмінні працювати з людьми, взаємодіяти з тваринами, розуміти рослинний світ тощо. А наше завдання як педагогів – виявляти обдарованість, не звужувати її поняття до кількох стандартних форм, створювати середовище, де кожна дитина матиме шанс розкрити свою унікальність», – підкреслила директорка департаменту освіти Вінницької міської ради Оксана Яценко.

Але ще важливіше, кажуть організатори, щоб поруч був вчитель, який помітить талант, підтримає, але не буде тиснути.

«Бо підтримка – про довіру й створення сприятливих для розквіту таланту умов. І саме такі події, як mini-EdCamp Vinnytsia, гуртують освітян, які мислять цінностями, а не лише показниками. І в цьому сила освітньої спільноти», – підкреслила Оксана Яценко.

Роман Іванов – керівник гуртка спортивного туризму. Каже, щоб підкорювати вершини, у молоді має бути надійне плече.

«Обдарованість є у кожного, просто вона різна. Моє життя змінилося тоді, коли мені просто дали спробувати участь в олімпіадах, гуртках, ініціативах. Десь вийшло, десь ні, але саме це дало мені внутрішнє відчуття: я щось можу. Нам, дорослим, важливо не обмежувати дітей рамками очікувань. Не вимагати медалей чи результатів заради результатів. Натомість, створювати якомога більше можливостей. Бо обдарованість – це дар, але якщо його не підтримати, вона може перетворитися на проблему. Дитині потрібно дати шанс відчути себе здатною підкорити будь-яку вершину. І цього буває достатньо», – щиро зазначив Роман.

Mini-EdCamp Vinnytsia став не лише освітньою подією, а живою, відкритою платформою для підтримки, пошуку рішень і натхнення. Це – ще один крок до того, щоб українська школа стала освітнім простором, де кожна дитина важлива. І де вчитель не виконавець інструкцій, а той, хто бачить, чує й підтримує.

Читайте також. Вінниця готується до зими: через ремонт тепломереж тимчасово перекриють вулицю.

Слідкуйте за новинами у Телеграм
Ще більше фото в Instagram
Підписуйтесь на нас у Facebook