Реклама

У цьому році в автострахуванні сталася важлива подія: наприкінці травня Верховна Рада ухвалила у другому читанні законопроєкт 8300, у якому йдеться про обов’язкове страхування відповідальності водіїв транспортних засобів. Діяти він почне з січня 2025 року, а деякі його положення будуть впроваджуватися поступово. Про основні зміни, що очікують українських автовласників, і йдеться в нашому матеріалі.

Загальні зміни в умовах автоцивілки

Досвідчені власники транспортних засобів знають, що існує два обов’язкових види автострахування: внутрішній поліс ОСЦПВ та міжнародний — «Зелена карта». За новими правилами відповідати за оформлення страхового договору буде особа, на яку зареєстрований ТЗ, людина, що ввезла автомобіль у нашу країну й володіє ним тимчасово, або особа, що є власником незареєстрованого авто.

Укладати страховий договір потрібно не пізніше дня реєстрації машини або в тому разі, якщо закінчується дія попереднього договору, — не пізніше останнього дня дії цього поліса. У тому випадку, коли машину ввозять в Україну й на авто не оформлена «Зелена карта» від іноземного страховика, національна автоцивілка має бути укладена перед перетином кордону. У такому випадку кожному учаснику дорожнього руху буде гарантовано фінансовий захист.

Розміри нових страхових виплат

Поступово розмір страхових виплат будуть доводити до таких, що прийняті в країнах Євросоюзу. Варто нагадати, що зараз розмір компенсації постраждалим за полісом ОСЦПВ складає наступні суми: на відновлення здоров’я — до 320 тис. грн, на відшкодування матеріальних збитків – до 160 тисяч гривень.

Вже заплановано, що з січня 2025 р. як компенсацію шкоди, завданої життю та здоров’ю, буде виплачуватися 500 тис. грн кожному потерпілому або 5 млн гривень на кожен страховий випадок. З 2026 р. суми зростуть відповідно до 1 млн грн та до 20 млн.

Що стосується компенсації матеріальних збитків, то з 2025 р. страхова сума буде збільшена до 250 тис. грн на одного постраждалого або 1 млн 250 тис. на один страховий випадок. З 2026 р., якщо станеться ДТП, можна буде розраховувати на виплати на ремонт авто до 2 млн грн. Коли постраждалих декілька, компенсація розподілятиметься між ними пропорційно завданій шкоді. Скоротяться й терміни виплати — до 60 днів після аварії. варто нагадати, що зараз у страховика є в запасі 90 днів на прийняття рішення про нарахування компенсації постраждалим учасникам аварії.

Зростання суми виплат може призвести до збільшення вартості страхового поліса. Якою буде остаточна ціна на ОСЦПВ, визначити зараз не можна, тому що страхова компанія сама встановлюватиме ціну, розраховуючи її індивідуально для кожного клієнта. Але точно відомо одне: купити страховку на авто (https://uniqa.ua/private/auto/) буде набагато вигідніше, ніж потім самостійно компенсувати збитки людям, які постраждали в результаті ДТП.

Хто буде мати право перевіряти наявність поліса

Новий закон передбачає, що дізнатися про те, чи є у водія поліс автострахування, зможуть наступні категорії державних службовців:

  • працівники поліції. Перевірку вони можуть робити під час регулювання дорожнього руху, оформлення ДТП, а також у тому разі, якщо зафіксовано порушення правил дорожнього руху. Тобто перевірки наявності страховки представниками патрульної служби будуть частішими;
  • прикордонники. Це вони зможуть робити в усіх містах, де здійснюють контроль, а не тільки при перетині кордону, як раніше;
  • посадовці Укртрансбезпеки. Таких повноважень раніше у них зовсім не було.

На вимогу всіх вищезгаданих осіб водій повинен продемонструвати або внутрішню автоцивілку, або міжнародну «Зелену карту».

Слідкуйте за новинами у Телеграм
Ще більше фото в Instagram
Підписуйтесь на нас у Facebook