“Водію треба лише 5 хвилин на реєстрацію” — Деркач про єЧергу для автобусів

Першого серпня на пункті пропуску “Ягодин-Дорогуськ” із Польщею для пасажирських автобусів запрацювала “єЧерга”. Чи будуть поки пропускати автобуси без записів в ній, коли до неї приєднають решту пропускних пунктів, що вона змінює для пасажирів та коли її планують запустити для легкових автівок — про це Українському Радіо розповів заступник міністра розвитку громад, територій та інфраструктури України Сергій Деркач.

Про “єЧергу”

Електронна черга для перетину кордону — це послуга, яка дозволяє не простоювати в черзі, а приїхати на конкретний час і пройти кордон. “єЧергу” запровадили наприкінці минулого року для вантажних транспортних засобів і тестували на пункті пропуску “Ягодин-Дорогуськ”. З травня цього року вона працює на всіх вантажних пропусках для вантажних транспортних засобів. З 1 серпня 2023-го запрацював пілотний проєкт і для регулярних великих пасажирських автобусів на пункті “Ягодин-Дорогуськ”.

Черги утворюються через те, що пункти пропуску не мають можливості пропускати кількість автобусів, яка зараз йде через кордон. Бо через розв’язану Росією війну закрите авіа- та морське сполучення. Тому всі їдуть залізницею та автодорогами, і навантаження на них дуже велике.

У нас є 1,5 тисячі міжнародних маршрутів. Щоб спробувати, як це працює, ми вирішили пілотно зробити це на пункті пропуску “Ягодин-Дорогуськ”. Саме тут проходить 40-50 автобусів вдень, які мають попередньо зареєструватися в системі електронної черги перед тим, як виїжджатимуть і прибуватимуть до пункту пропуску. Водію, щоб пройти кордон, треба лише п’ять хвилин на реєстрацію.

Про час на перетину кордону

Електронна черга проходження рейсових автобусів дещо відрізнятиметься від проходження вантажних транспортних засобів. На сьогодні існують дві черги для вантажівок: загальна і пріоритетна. Відповідно до законодавства, останні мають право на безперешкодний перетин кордону — це вантажівки, які перевозять продукти, що швидко псуються, медпрепарати та перевізники живих тварин.

З автобусами трохи інша історія: коли ліцензований перевізник на міжнародні автоперевезення отримує дозвіл на маршрут, у нього вже є конкретний час перетину кордону. Але часто автобуси не приїжджають вчасно. Плюс є нерегулярні рейси, туристичні, які їздять без спеціального часу на перетин кордону і створюють черги. Ми хочемо, щоб у кожного автобуса був свій час на перетин кордону. Це інакше працює, ніж із вантажними перевезеннями, що реєструється у фізичну чергу, але онлайн і чекають часу на перетин кордону, який відліковується у системі.

Про зміни для пасажирів

Для пасажирів нічого не змінюється. Вони купують квиток, сідають в автобус і їдуть. Пасажири лише будуть впевнені в тому, що автобус пройде пункт пропуску без затримок і приїде до пункту призначення вчасно. Ми працюємо з прикордонною та митною службами, щоб у нас був чіткий графік руху автобусів. Ми забезпечуватимемо певний період, наприклад 1-2 години, щоб автобус перебував перед пунктом пропуску і був готовий його проїхати. Цього часу достатньо, навіть якщо трапиться якась затримка.

Чи будуть пропускати автобуси без “єЧерги”

Пілотний проєкт лише розпочався, тому якщо деякі автобуси приїжджатимуть за старою схемою, не зареєструвавшись, на цей випадок перед пунктом пропуску “Ягодин-Дорогуськ” працюватиме державна служба із безпеки на транспорті. Вони допомагатимуть зареєструвати автобус в електронній черзі. Бо з 1 серпня проїжджатимуть винятково автобуси, які зареєстровані в ній.

Про “єЧергу” для легкових авто

На західному і південному державному кордоні 40 автомобільних пунктів пропуску. Тих, які пропускають великі пасажирські автобуси — 22. Ми спробуємо поетапно підключати всі. Якщо цього тижня все буде добре з пілотним проєктом, з наступного плануємо відкриття іншого пункту пропуску, наприклад Устилуг на Волині. А далі вже поетапно. Плануємо його масштабувати за місяць-два на всіх пунктах.

Також до кінця року плануємо запровадити новий функціонал електронної черги й щодо легкових авто.

Слідкуйте за новинами у Телеграм
Ще більше фото в Instagram
Підписуйтесь на нас у Facebook