У Японії набирає популярності рух, який закликає виробників одягу припинити практику пошиття жіночих речей без кишень.
Як зазначає газета The Japan Times, багато жіночих піджаків, штанів і спідниць мають або лише неглибокі кишені, або декоративні шви чи «фальшиві» кишені, або не мають їх взагалі, що викликає критику серед японських жінок через незручність такого одягу.
Ініціаторкою кампанії стала Аяко Урасава, яка розповіла, що раніше вважала відсутність кишень у жіночому одязі нормою, хоча і незручною. Вона ходила по магазинах у пошуку повсякденного офісного одягу, але не знайшла багато речей із кишенями.
Кардинально її погляди змінилися після авіакатастрофи в аеропорту Ханеда в Токіо в січні 2024 року, коли на злітно-посадковій смузі зіткнулися пасажирський літак Japan Airlines і літак берегової охорони Японії. Унаслідок зіткнення загинули п’ять людей, обидва літаки згоріли.
За словами Аяко Урасави, через соціальні мережі вона дізналася, що пасажири виходили з охопленого вогнем літака без ручної поклажі. Проте чоловіки змогли винести свої цінні речі в кишенях, натомість жінкам довелося залишити їх.
Через два місяці після катастрофи в аеропорту активістка зареєструвала онлайн-петицію із закликом надати жінкам можливість носити одяг із кишенями, наголосивши, що їх відсутність є «серйозною проблемою».
У листопаді вона організувала «блошиний ринок» у Токіо для продажу жіночого одягу з кишенями. На заході жінки розповідали про проблеми, пов’язані з одягом, з якими вони стикаються у повсякденному житті. Деякі зауважили, що їхні смартфони часто випадають з одягу, коли вони їздять на велосипеді.
Наразі петицію вже підписали близько 4000 людей. Тож Аяко Урасава планує звернутися до великих брендів одягу та інших компаній, щоб «надати їм дані про те, що є попит на одяг із кишенями».
Деякі виробники одягу вже почали дослухатися до її ідеї. Зокрема, у компанії Konaka, що спеціалізується на чоловічому одязі, заявили, що можливості для розміщення кишень на одязі «обмежені» через відмінності у формах тіла чоловіків і жінок. Водночас у компанії запевнили, що будуть «активно працювати» над цим питанням через велику кількість звернень.
У холдингу Fast Retailing, що володіє брендом Uniqlo та іншими магазинами повсякденного одягу, планують додати кишені до всього свого одягу, за винятком деяких винятків.
За словами професорки коледжу моди Bunka Fashion College Шіни Асахі, жіночий одяг із кишенями став популярним у Європі лише наприкінці ХІХ століття.
Слідкуйте за новинами у Телеграм
Ще більше фото в Instagram
Підписуйтесь на нас у Facebook