Вінницька міська виборча комісія оприлюднила проміжні фінансові звіти (із кінця вересня до 14 жовтня 2020 року) кандидатів в депутати Вінницької міської ради та кандидатів на посаду Вінницького міського голови. «Місто» проаналізувало, як і на що витрачали гроші з фондів кандидати на посаду мера Вінниці. Щоправда, із 10 кандидатів, які цьогоріч балотувалися на посаду мера Вінниці, у переліку оприлюднених фінансових звітів вдалося знайти лише п’ять. Їх розглянемо в алфавітному порядку, позаяк офіційні результати виборів ще не оголошувалися.
Сергій Борзов
Кандидат на посаду міського голови від партії «Слуга народу». Чинний голова облдержадміністрації.
Загалом на рахунок виборчого фонду кандидата Сергія Борзова за період із 30 вересня до 14 жовтня 2020 року надійшло 354 тисяч 382 гривні 43 копійки. Із них: 100 тисяч гривень – кошти місцева організація політичної партії, 205 тисяч 200 гривень – власні кошти кандидата. Ще 50 тисяч гривень перерахувала дружина кандидата, народна депутатка від «Слуги народу» Ірина Борзова.
Як значиться у звіті, сума витрат виборчого фонду за звітний період склала 354 382,43 грн, в тому числі:
- – Виготовлення матеріалів передвиборної агітації – 70 270,00 грн.;
- – Використання засобів масової інформації – 45 986,60 грн;
- – Інші послуги, пов’язані з проведенням передвиборної агітації – 228 758,83 грн;
- – Розміщення матеріалів передвиборної агітації в мережі «Інтернет» 9 367,00 грн.
Як бачимо, найбільшу частину коштів за цей період кандидат Серій Борзов спрямував на «інші послуги, пов’язані з проведенням передвиборної агітації». Зокрема, це, як значиться у звіті, проплата за розміщення політичної реклами на носіях зовнішньої реклами – ці кошти отримало Товариство «Зе Медіа». У звіті значиться три трансакції – 76 252,95 грн, 76 252,94 грн та 76 252,94 грн.
До речі, «Зе Медіа» – це саме та організація, яка у день виборів 25 жовтня проводила опитування «5 питань від Президента». Про це уже потім повідомив голова партії «Слуга народу» Олександр Корнієнко.
Щодо ЗМІ, то Сергій Борзов розміщував політичну агітацію на сайтах, у друкованому виданні, а також оплачував ефірний час на п’яти радіостанціях.
Сергій Кармаліта
Кандидат на посаду Вінницького міського голови, самовисуванець. На поточний рахунок виборчого фонду Сергія Кармеліти із 30.09 до 14.10 надійшло 212 тисяч 5 гривень. Із них: власні кошти кандидата – 99 505,00 грн, добровільні внески фізичних осіб – 112 500,00. Підтримали фінансово виборчу кампанію кандидата чотири людини: Віта Вітвіцька двома внесками – 15000,00 грн і 10000,00 грн; Юлія Булега теж двома внесками 15000,00 грн і 10000,00 грн; Алла Сочинська – 49500,00 грн; Віталій Задорожнюк – 13000,00 грн.
Гроші з виборчого фонду у цей період розподілися наступним чином.
Виготовлення матеріалів передвиборної агітації – 57 162,00 грн. Із них на виготовлення друкованих матеріалів (виборчих листівок, плакатів та інших агітаційних матеріалів чи друкованих видань), у яких розміщено матеріали передвиборної агітації – 53 922,00 грн; на придбання канцтоварів, паперу, інших предметів і матеріалів для виготовлення матеріалів передвиборної агітації – 3 240,00 грн.
На політичну агітацію у ЗМІ Сергій Кармаліта спрямував 86 048,00 грн. Це були оплати ефірного часу на радіо і друковані ЗМІ.
За розміщення матеріалів передвиборної агітації в мережі Інтернет Сергій Кармаліта заплатив 67 750 грн.
Цікаво, що один з тих, кому надійшли проплати із виборчого фонду за надання рекламно-інформаційних та агітаційних послуг – однофамілець фізичної особи, яка зробила внесок у виборчий фонд кандидата. ФОП Задорожнюк Віталій Олександрович за надання рекламно-інформаційних та агітаційних послуг отримав з фонду 10 000 грн, 11 500 грн та 30 000 грн. (Внесок Віталія Задорожнюка у фонд кандидата за цей період часу – 13 000 грн).
Сергій Кудлаєнко
Кандидат на посаду Вінницького міського голови від партії «Європейська Солідарність».
Увесь передвиборчий фонд кандидата Сергія Кудлаєнка у період із 30 вересня 2020 року до 16 жовтня – були його власні кошти, це 503 тис. 86 грн 10 копійок.
Найбільша стаття витрат – розміщення друкованих агітаційних матеріалів чи політичної реклами на носіях зовнішньої реклами (білбордах, вивісках, сітілайтах тощо. На це пішло 325 160 грн.
На другому місці – виготовлення матеріалів передвиборної агітації (виборчі листівки, плакати тощо). На це пішло 115 666,10 грн.
На агітацію у ЗМІ Сергій Кудлаєнко із фонду спрямував 54 760 грн. Із них оплата ефірного часу на телебаченні 11 160 грн, оплата друкованих площ у друкованих засобах масової інформації – 43 600 грн. На радіо, на відміну від інших кандидатів, Сергій Кудлаєнко не витрачався.
За рекламу в Інтернет (за звітний період) кандидат сплатив 7 500 грн
Сергій Моргунов
Кандидат на посаду Вінницького міського голови від партії «Українська стратегія Гройсмана». Чинний мер Вінниці.
На рахунок передвиборчого фонду кандидата за період із 22 вересня до 14 жовтня надійшло 600 000 грн. Усі ці гроші – кошти місцевої організації політичної партії.
Найбільше коштів у цей період з фонду витратили на розміщення друкованих агітаційних матеріалів чи політичної реклами на носіях зовнішньої реклами (білбордах, вивісках, сітілайтах тощо) – 402 808 грн.
На виготовлення матеріалів передвиборної агітації (виборчих листівок, плакатів та інших агітаційних матеріалів чи друкованих видань) – 51 833,50 грн.
На ЗМІ кандидат спрямував 88 030,60 грн. Із них оплата ефірного часу на телебаченні 64 152 грн, оплата ефірного часу на радіо – 23 878,60 грн.
Серед передвиборчих ефірів, за які ЗМІ отримали кошти за розміщення політичної агітацію: «ВІТА» (25 650 грн), «Вінниччина» (тут за ефір кандидат заплатив дорожче – 38 502 грн), а також чотири радіостанції.
Олександра Устінова
Кандидатка на посаду Вінницького міського голови від партії «Голос».
Виборчий фонд кандидатки Олександри Устінової за період з 28 вересня до 14 жовтня 2020 року склав 211 400 грн. Усі – кошти місцевої організації політичної партії.
У цей період часу найбільше коштів з фонду кандидатки спрямували на розміщення агітаційних матеріалів чи політичної реклами на білбордах, вивісках, сітілайтах тощо кандидатка сплатила 90 300 грн.
На виготовлення матеріалів передвиборної агітації пішло 54 567 грн. Із них: 22 652 грн – на виборчі листівки, плакати та інших агітаційні матеріали, 31 915 грн – на виготовлення відеозаписів.
Третьою статтею витрат стала реклама в Інтернет. 52 630 грн з фонду пішло на передвиборчу агітацію facebook.com, youtube.com та Google Display Network.
Витрати на ЗМІ тут стали чи не найменші – 13 900 грн. Із них – оплата ефірного часу на телебаченні 12 200 грн (ефір на «ВІТІ») та 1 700 – за публікацію на місцевому сайті.
Нагадуємо, фінансові звіти кандидатів – проміжні. Остаточні фінансові звіти також мають бути подані у виборчу комісію.
Нагадаємо, результати екзитполу у Вінниці: хто лідирує на посаду мера і які із партій заходять у міську та обласну ради.
Слідкуйте за новинами у Телеграм
Ще більше фото в Instagram
Підписуйтесь на нас у Facebook