Збільшення кількості велосипедистів на міських вулицях, підвищення безпеки на дорогах, покращення транспортної доступності, стану екології та здоров’я мешканців – усе це закладено в нову програму, яку затвердили на вересневій сесії міської ради. Основним завданням програми є створення якісної, безпечної, доступної та неперервної веломережі.
Про це інформує Місто, посилаючись на Вінницьку міську раду.
«За дослідженнями, які проводила компанія CEDOS на замовлення міжнародних партнерів та коштом GIZ у 2023 році, 2 відсотки людей, що працюють, їдуть велосипедами з дому на роботу. А це приблизно 4,5 тисячі мешканців громади. Метою ж програми є збільшення таких користувачів до 3,5%. Щоб якомога більше людей діставали свої велосипеди з гаражів та виїжджали ними до своїх підприємств, на навчання, у справах та на відпочинок», – розповідає директор департаменту транспорту та міської мобільності Андрій Сорокін.
Зосередилися на прикладах Європейських міст. Досвід Польщі найпоказовіший для України. Адже там розвивають велорух шляхом вже наявної інфраструктури. До прикладу, частка використання велосипеда у Познані у 2000 році становила 2%, але разом із розбудовою веломережі зросла до 8,4% у 2019 році, у Гданську відбулось зростання з 2% у 2009 до 5,9% у 2016.
«Цього разу ми акцентуємо не на кілометрах велодоріжок, а на користувачах ними. Наразі ми бачимо, що будівництво велосипедної інфраструктури у громаді відбувається переважно під час робіт з реконструкції вулично-шляхової мережі. Тому з’являються непоєднанні фрагменти веломережі. А це впливає на привабливість використання велосипеда та інших засобів мікромобільності. Завдяки Програмі, в результаті ми плануємо охопити мережею усі райони міста. Концентруємося на покращенні якості та зручності», – каже директор департаменту транспорту та міської мобільності Андрій Сорокін.
Підхід до реалізації Програми відповідає Концепції інтегрованого розвитку м. Вінниці до 2030 року, зазначають в департаменті.
«Основною концепцією Програми є поділ міста на три поєднані між собою кільця: Західне, Центральне та Східне. На першому етапі зосереджуємось на Західному велокільці, адже там найбільш розвинена веломережа, яка потребує впорядкування та логічного з’єднання. Перше, Західне велокільце, обмежено Барським шосе, вулицями Келецька, Пирогова, площа Калічанська, та Хмельницьке шосе до Західного автовокзалу. Друге – охоплюватиме Центр міста, від площі Калічанської, частину Хмельницького шосе, вул. Магістратську, Стрілецьку, Київську до площі Героїв Чорнобилю», – пояснює директор департаменту.
Замикатиме його Соборна та площа Калічанська. А от третє, Східне коло, включатиме вулиці Київська, Стрілецька, Батозька, просп. Коцюбинського до площі Героїв Чорнобилю.
В результаті втілення довготривалого проєкту очікують на результат: щоб 90% мешканців міста мали велоінфраструктуру на відстані до 500 м від дому.
Рух на велосипеді – це спосіб активно провести час та зберегти здоров’я. Серед інших переваг двоколісного – його екологічна чистота. У порівнянні з автомобілями, які викидають вуглекислий газ та інші шкідливі речовини. Зменшення автомобільного трафіку також призводить до зменшення рівня шуму та забруднення повітря, що корисно для якості життя у нашому місті.
Слідкуйте за новинами у Телеграм
Ще більше фото в Instagram
Підписуйтесь на нас у Facebook