У вінницькому ліцеї №18 відкрили музей сталого розвитку

Стіни цього навчального закладу зберігають не лише знання — вони оживають у русі гончарного круга, ароматі подільського хліба та глибоких сенсах, що формуються, мов пазл, навколо цілей сталого розвитку — тих, що сьогодні слугують орієнтиром для світу, який прагне справедливості, стійкості й людяності. Музей у ліцеї №18 створено не просто для того, щоб розповідати про події, а щоб дати змогу їх відчути, переосмислити та прожити.

Цей унікальний простір став результатом тривалої та згуртованої праці педагогів, учнів, технічного персоналу закладу й активних мешканців громади. Тут об’єднали сучасні освітні технології, глибину культурної ідентичності та 17 цілей сталого розвитку, що визначають вектор змін у світі.

«Україна впевнено крокує до Європи. А цілі сталого розвитку – це її компас. Важливо, щоб наші діти не лише чули про них на уроках, а й могли доторкнутися, відчути, зрозуміти. Саме тому такі ініціативи мають величезну вагу для освіти у нашій громаді», – зазначила директорка департаменту освіти Вінницької міської ради Оксана Яценко.

Музей побудований за принципом інтерактивності: тут можна сканувати QR-коди, слухати історії подільських хлібів, грати в авторські настільні ігри, знайомитися з локальною гастрокультурою, дізнаватися про енергоощадність у «розумному будинку» й навіть створювати традиційні страви в глиняному горщику. Частина експозицій – розробка учителів школи. Частина – результат співпраці з мешканцями громади. Багато експонатів виготовлені руками самих учнів і працівників закладу. Діти брали участь у створенні елементів оформлення, тестували ігри, проводили перші демонстраційні екскурсії, працювали з інструментами енергоаудиту і збирали локальні рецепти у своїх родинах.

«Цей музей – жива тканина. У ньому – не просто цілі ООН, а наша українська глибина. Ми вклали в кожну зону не лише зміст, а й любов. Це не просто освітній ресурс – це простір, який формує цінності. Я дякую кожному, хто долучився до його створення», – наголосила директорка навчального закладу Катерина Поджаренко.

Саме через поєднання глобального й локального, практичного та духовного, матеріали музею формують у школярів уявлення про сталий розвиток, через конкретні приклади, простих щоденних дій – сортування, поваги до праці, енергоефективності, культурного коду.

Значну роль у створенні музею відіграв Фонд громади «Подільська громада», який не лише підтримав проєкт фінансово та організаційно, а й став рушієм діалогу між освітою, громадянським суспільством і культурними ініціативами регіону. Завдяки цій співпраці вдалося реалізувати ідеї, які, можливо, в інших умовах залишилися б мріями.

«Коли дитина самостійно готує “Тиманівську кашу”, а потім проводить мініаудит витоку енергії в класі – це і є освіта нового рівня. Тут поєднано культуру, екологію, економіку, історію – все, що формує майбутнє», – розповіла Ірина Матковська, заступниця директорки з навчально-виховної роботи Вінницького ліцею № 18.

У перспективі музей планують перетворити у міський ресурс для освітніх і туристичних подій, до проведення яких залучатимуться учні закладу. Наразі – це початок, але вже сьогодні зрозуміло: цей простір – не просто музей. Це голос Вінниці, що говорить мовою відповідальності, дії та натхнення.

Слідкуйте за новинами у Телеграм
Ще більше фото в Instagram
Підписуйтесь на нас у Facebook