У Вінниці розпочали впровадження цюріхського стандарту доступності на трамвайних зупинках. Завдяки новому підходу підніжка трамвая опускатиметься майже врівень із платформою, що зробить посадку та висадку значно зручнішою для людей з інвалідністю, батьків із дитячими візками та пасажирів старшого віку.
Про це пише Вінницька міська рада, передає Місто.
Наразі новий підхід впроваджують на трамвайній зупинці імені Олександра Музики. Її роблять так, щоб вона була зручною вже зараз і повністю готовою до оновленого низькопідлогового транспорту, який місто поступово вводить у роботу: адже невдовзі у Вінниці з’явиться модернізований Tram-2000 з низькопідлоговою секцією, а також зростає кількість «VinWay». У цій роботі місту допомагають швейцарські експерти з мобільності.
Тут планується підняти платформу зупинки до висоти 30 сантиметрів, завдяки чому підніжка трамваїв, головним чином “Tram 2000”, буде опускатися максимально можливо до рівня платформи зупинки.
Крім того, в межах робіт, передбачається також облаштування підвищенних бордюрів та смуги тактильної плитки для кращої орієнтації людей з порушеннями зору. Також передбачається оновлення павільйонів зупинки.
“Це одна з перших зупинок, де ми впроваджуємо нові підходи. Нещодавно схожі роботи завершились на трамвайній зупинці “Лісопарк”. Тепер продовжуємо реалізовувати нові стандартні доступності на трамвайній зупинці імені Олександра Музики. В межах робіт, завдяки підняттю платформи, відстань між підніжкою трамвая та платформою зупинки максимально зменшується. На даний час це рішення найкраще працює з трамваями Tram-2000 і враховує не лише наявну на сьогодні ситуацію з транспортом, а й також розраховане на подальше оновлення трамвайного парку. Тобто ми не просто оновлюємо зупинки, а й робимо це в комплексі з іншими заходами, які мають одну мету – зробити пересування містом максимально зручним”, – зазначає директор департаменту комунального господарства та благоустрою міської ради Юрій Семенюк.
Місто оновлює парк: уже працюють низькопідлогові «VinWay», а незабаром з’явиться і перший модернізований Tram-2000 з низькопідлоговою секцією. Саме під такий рухомий склад і адаптовують зупинки. У цьому Вінниці допомагають швейцарські фахівці, які діляться своїми технічними рішеннями та стандартами доступності.
Як зазначає директор департаменту транспорту та міської мобільності Вінницької міської ради, оновлення зупинок — це частина більшого процесу.
“Піднімаємо платформи не просто для ремонту. Це підготовка до нового транспорту, який заходить у місто. Коли буде більше низькопідлогових трамваїв, посадка стане значно простішою — без великих перепадів висоти. Це важливо і для людей старшого віку, і для пасажирів на кріслах колісних і для батьків з дитячими візочками. Ми паралельно працюємо над модернізацією Tram-2000 і над тим, щоб зупинки підходили під їхній рівень. Швейцарські колеги допомагають нам технічно, тому рухаємося швидше й впевненіше”, – додає Андрій Сорокін. Ще в 2006 році у місті за ініціативи тодішнього міського голови Володимира Гройсмана затвердили програму “Вінниця зручна для всіх”. З того часу місто системно втілює принципи доступності в публічному просторі.
Як зазначає амбасадорка безбар’єрності Вінницької міськради та проєкту «Рух без бар’єрів», голова ГО «Гармонія» Людмила Нецкіна, важливо, що в громаді до покращення доступності громадського транспорту підходять комплексно, адаптуючи і транспорт, і зупинки. Зокрема, в місті є низькопідлогові автобуси, тролейбуси, трамваї «VinWay» обладнані платформою та відкидним пандусом, а також проводиться робота по облаштуванні низькопідлогової вставки для трамваїв Tram-2000.
“Якщо до цього була проведена чимала робота щодо забезпечення доступності тролейбусних зупинок, то нині роботи також виконуються і на трамвайних. Наразі в місті уже завершені роботи з адаптації за новими стандартами зупинки “Лісопарк” і цей досвід надалі буде поширюватися й на інші об’єкти. Ця зупинка виконана так, що відкидний пандус, як у випадку «VinWay», перебуває на рівні з платформою, таким чином практично не буде кута нахилу. Це доволі зручне та вдале рішення, яке уже сьогодні полегшує доступ до трамваїв цього типу. А у майбутньому, при облаштуванні низькопідлогової вставки в трамваях Tram-2000, підніжка цього типу трамваїв буде перебувати на одному рівні з платформою, що дозволятиме людям на кріслах колісних потрапляти в салон та залишати його без сторонньої допомоги”, – зазначає Людмила Нецкіна.
Наразі, серед іншого, у місті триває робота зі швейцарськими експертами з міської мобільності. Делегація Посольства Швейцарії та фахівці транспортної компанії Цюриха разом із вінницькими фахівцями спільно досліджують можливості для покращення пересування містом, зокрема і в питанні адаптування платформ під низькопідлогові трамваї.
Читайте також: У Вінниці люди не змогли зайти в укриття та звернулися до поліції
Слідкуйте за новинами у Телеграм
Ще більше фото в Instagram
Підписуйтесь на нас у Facebook

