Для Вінниці фахівці розробили комплексну концепцію сучасної туристичної навігації міста. Вона включає нові вказівники, інформаційні пілони з мапами та інформаційні таблички, розроблені в стилістиці бренда Вінниці.
Нову концепцію ще наприкінці 2021 року розробила компанія «MoreInfo» на замовлення департаменту маркетингу та туризму Вінницької міської ради. Її мали презентувати на початку нового туристичного сезону зі встановленням перших тестових елементів, але через повномасштабне вторгнення РФ подію довелося відтермінувати. Відтак концепцію презентували 10 листопада на засіданні Туристичної ради при Вінницькому міському голові.
З концепцією можна ознайомитися за посиланням https://cutt.ly/yMqT9CX . Це цілісний архітектурно-урбаністичний дороговказ, який пропонує єдину логіку розміщення та візуальну лінійку елементів туристичної навігації: табличок, пілонів та вказівників.
Нагадаємо, що першим кроком до вдосконалення туристичної навігації у Вінниці стали багатомовні інформаційні таблички з QR-кодами, NFC-мітками, аудіогідом та шрифтом Брайля, які з’явилися у 2019 році. Їх також розробляла команда «Moreinfo», і наразі таких у місті 20: на Вишеньці, Поділлі, П’ятничанах та в історичному середмісті (увесь список – за посиланням: http://moreinfo.ua/ua/vinnica_/places/popular). За три роки кількість сканувань цих елементів перевищила 7500 разів.
Нова навігація передбачає розширення лінійки додатковими елементами:
- великі пілони з металу й дерева (подаватимуть напрямки та відстані до найближчих об’єктів, розширену карту і додаткову інформацію про туристичні принади міста чи паркової зони);
- металеві пілони середнього розміру (універсальний навігатор в місцях інтенсивного потоку людей);
- нові вказівники (з кількома лопастями, що дозволять звернути увагу на менш відомі об’єкти).
Пілони з нержавіючої сталі пропонується взяти за основу для міської навігації, а дерев’яні – для парково-рекреаційної. Інформація на них буде розміщена українською та англійською мовами, а також з QR-кодом. Вінницькою родзинкою металевих пілонів буде фірмовий декоративний елемент в нижній частині з гравіюванням у вигляді мапи Вінниці. Також буде позначено об’єкти двох маршрутів – оглядового та квестового. Останній дозволить дітям пізнати місто в інтерактивній формі та отримати призи за кмітливість.
Розробники кажуть, що дизайн навігації прагнули зробити якомога лаконічнішим та уникати нагромадження елементів. У роботі надихалися не тільки культурною спадщиною та ландшафтами Вінниці, а й досвідом таких міст, як британські Бат та Лондон, а також американський Нью-Йорк.
«При прогулянці містом ми виявили багато елементів із нержавіючої сталі. Це виглядає симпатично, привертає увагу, але не перетягує її біля визначних пам’яток. Ми вибрали цей матеріал для робочої концепції. За основу кольорів взяли поєднання з брендбука, яке поширене у Вінниці – помаранчевий та синій. Більшість табличок і станцій велопрокату вже виконані у цій гамі. Альтернативою може бути чорний та жовтий – більш стримане поєднання кольорів з дотриманням базових вимог брендбука, – розповів засновник проєкту “Moreinfo” Михайло Дьомшин. – Також ми розробили унікальну паркову навігацію для рекреаційних зон. Основний матеріал – дубові балки повторного використання, яким понад 70 років. Для монтажу в ґрунт ми зробили спеціальний короб, що запобігає потраплянню води. В якості друкарського матеріалу вибрали алюмінієвий композит. Його легко встановити, обслуговувати і він добре виглядає. Кольорова гама у цьому випадку – жовтий і червоний».
Концепція, представлена туристичній та урбаністичній спільнотам міста, викликала жваве обговорення. Деталі розповів директор департаменту маркетингу міста та туризму ВМР Олександр Вешелені. Він лише три роки очолює цей напрямок, але вже зумів значно покращив якості туристичних послуг та туристичної інфраструктури нашого міста. Олександр Вешелені наголосив, що фізично втілити проєкт місто зможе лише з відновленням фінансування подібних видатків у мирний час, певними логічними етапами – від пілонів на найбільш людних площах (Європейська, Ліверпуль, Калічанська та ін.) до нових вказівників з більшою кількістю лопастей.
«Елементи попередньої навігації мають помітний ступінь зносу, і замість постійного обслуговування їх доцільніше замінити на більш надійні та довготривалі, саме тому для концепції обрано нові матеріали, – наголошує Олександр Вешелені. – Важливо, щоб усі елементи навігації “грали” за єдиними правилами, підпорядкованими візуальному стилю Вінниці. Однак у планах хочемо залишити один стовп для історії, адже це були перші туристичні вказівники в місті і на свій час їх сприйняли досить позитивно».
Крім презентації концепції нової турнавігації, учасники Туристичної ради обговорили підсумки роботи в умовах воєнного часу. У своєму коментарі заступник міського голови Андрій Очеретний відзначив досягнення надважкого туристичного сезону-2022: «Новостворений Офіс туризму Вінниці, у безпрецедентний час викликів зумів налагодити з гідами насичену екскурсійну діяльність та соціальну адаптацію ВПО, а також підтримати локальних майстрів хендмейду через платформу BYVI. Ми відновили роботу Музею марки і продовжуємо заходи зі створення Музею Вінниці та оновлення Музею Коцюбинського. Зовсім небагато робіт залишилося по реконструкції справжнього магніту для вінничан і туристів – Туристичного хабу Visit Vinnytsia, біля якого має запрацювати також цілодобовий цифровий кіоск. На жаль, реалії воєнного часу змушують нас призупиняти фінансування таких масштабних проєктів, але всі наші плани будуть обов’язково втілені в майбутньому, адже вони є стратегічно важливими для громади».
Слідкуйте за новинами у Телеграм
Ще більше фото в Instagram
Підписуйтесь на нас у Facebook