На одному з найзавантаженіших перехресть у Вінниці стартував капітальний ремонт, який збільшить пропускну здатність та мінімізує затори. Йдеться про ділянку, де перетинаються вулиці Пирогова, Зодчих та Василенка. Її вдосконалять з урахуванням інтересів усіх учасників дорожнього руху. Зокрема, будівельники облаштують там світлофори для регулювання потоку по кожній смузі руху та прокладуть нові трамвайні колії за технологією “оксамитовий шлях”.
За даними Агенції просторового розвитку на цій ділянці – одні з найбільших заторів у вечірні та ранкові години пік. Щоб створити комфортні та безпечні умови на дорозі, фахівці знайшли рішення спільно з інженерами: в обох напрямках по вул. Пирогова та по вул. Зодчих створять додаткові смуги та для кожної з них встановлять нові світлофори, що регулюватимуть рух. Про це розповідає керівник Агенції просторового розвитку Максим Кравчук.
За його словами, у Вінниці системно проводять дослідження на предмет пересування містом та видів транспорту. За результатами дослідження мобільності вінничан, проведеного у 2019 році, понад 50% переміщень містом відбуваються на громадському транспорті, 30-40% люди здійснюють пішки, 10-15% переміщень відбувається на приватному транспорті і близько 1% – на велосипедах та самокатах.
“З огляду на ці дані зрозуміло, що для оптимізації руху потрібно надавати пріоритет громадському транспорту, а також враховувати зручність пересування та безпеку пішоходів. Звичайно, сюди має бути включена й велосипедна інфраструктура, яка має потенціал для розвитку. Наразі кількість приватного автотранспорту стрімко зростає, але міського простору не вистачає для нього — звідси маємо затори. Вінниці дуже пощастило з огляду на те, що трамвайна мережа знаходиться переважно на відокремлених смугах і це дає можливість рухатися вільно, коли вулиця перевантажена, — розповідає Максим Кравчук. — На цьому перехресті крім транспорту з мікрорайону Поділля є активний транзит з боку Електромережі в напрямку центру по вул. Пирогова та Староміського мосту по вул. Зодчих. Тож ми зможемо добитися збільшення пропускної здатності на цій ділянці за рахунок створення додаткових смуг руху, зменшення відстані між стоп-лініями, тобто, на світлофорах водії зможуть швидше проїхати перехрестя. А також за рахунок оптимізації режиму світлофорів”.
Директор департаменту комунального господарства та благоустрою ВМР Юрій Семенюк додає, що ця реконструкція буде комплексною, позаяк охоплює чималий спектр робіт.
“У рамках капремонту на перехресті цих вулиць передбачена реконструкція трамвайних колій, старі ми демонтуємо та прокладемо нові за технологією “оксамитовий шлях”, як це було на Калічанській площі (колишня площа Гагаріна — ред.) та Замостянській. Під колії буде прокладена нова контактна мережа, — розповідає директор департаменту комунального господарства та благоустрою ВМР Юрій Семенюк.— Оскільки тут зміниться геометрія перехрестя, в місцях проведення робіт буде відновлене дорожнє і тротуарне покриття. Крім того, передбачена нова розмітка на перехресті та монтаж дорожніх знаків, які врегулюють зміни в організації дорожнього руху. Ще буде відновлено турнікетне огородження та замінено каналізаційні колодязі та, відповідно, люки”.
Слідкуйте за новинами у Телеграм
Ще більше фото в Instagram
Підписуйтесь на нас у Facebook