Туризм у Вінниці: Перспективи і виклики

Два дні ІТшники, музейники, гіди-екскурсоводи, маркетологи, дизайнери та громадські активісти напрацьовували унікальні туристичні продукти задля розвитку туризму у місті. Перший туристичний хакатон “TourMIX: заміксуй туризм у Вінниці” зібрав понад 50 учасників, які працювали у командах над створенням нових фестивалів, форумів, закладів та локацій. Результатом багатогодинної роботи стали 10 різнопланових проектів, які в майбутньому будуть реалізовуватись їхніми авторами у партнерстві з міськрадою, бізнесом, громадським сектором. Беззаперечним переможцем став проєкт “Мобільний додаток “Old City”, який дозволятиме робити селфі з історичними подіями і постатями Вінниці, матиме аудівізуальний контент, фотоквест про Вінницю 100-річної давнини.

  • Обов’язковими вимогами при оцінюванні туристичних продуктів були інноваційність, актуальність, реалістичність, креативність, потенціал і поява нових ресурсів – локацій, об’єктів, закладів, форматів, подій, – розповідає співробітниця департаменту маркетингу міста і туризму Вінницької міськради Олександра Лиса. – Перевагу отримали ті туристичні продукти, які мали детальну концепцію свого туристичного продукту і готову айдетику – лого, стиль, матеріальне вираження, план реалізації проєкту, просування та бюджет.
  • Серед ідей, які планують реалізовувати, – переможець хакатону “Мобільний додаток “Old City”, також соціальний ресторан “Коцюбинський 220”, фестиваль морозива “Funny Bear”, Український координаційний центр паломництва “Шлях Святого Іакова”, Центр ремесел та сімейного відпочинку “Дунстан”, Арт-пікнік “Intermezzo” та інші. Однак розраховувати на 100% фінансову підтримку з боку міськради авторам проєктів не варто, а от у просуванні і промоції профільний департамент підтримає і допоможе.

Туристи оцінили Вінницю на 4,13 з можливих 5 балів

  • Директор департаменту маркетингу міста і туризму Вінницької міськради Олександр Вешелені відзначив, що за 2019 рік бюджет туристичної галузі склав понад 1,6 млн грн. І туристичний хакатон покликаний стимулювати народження креативних ідеї, які б мали підтримку у реалізації. За його словами, найкращі туристичні продукти, які презентували за результатами хакатону, включать у Стратегію розвитку туризму Вінниці – 2030. Вона напрацьовується у партнерстві з проєктом ПРОМІС і дозволить системно розвивати пріоритетні напрямки, поліпшити туристичну пропозицію міста.
  • Наш департамент створили на початку січня 2019 року. За цей час розроблено бренд “Вінниця – місто ідей”, напрацьована маркетингова стратегія, система діджитал-маркетингу через сторінки Visit Vinnytsia у соціальних мережах, презентований сайт Vinnytsia.city з новими екскурсійними турами, локаціями, місцями, що можна відвідати, де поїсти і переночувати, – розповідає Олександр Вешелені. – Туристичний потенціал Вінниці був представлений на виставках і міжнародних салонах. Про місто і його локації написали 23 видання. Вінницю відвідав один з найрейтинговіших тревел-блогерів України Антон Тараненко, а також знімальні групи проєктів про подорожі “Blog 360”, “Орел і решка”, Ukrainer.
    Та чи не найголовнішим надбанням минулого року стало маркетингове дослідження, яке дозволило оцінити рівень туристичної привабливості Вінниці. Опитування показало, що 61,6% відвідувачів обирають місто з метою відпочинку, 57,8% з них залишаються на ночівлю. Найбільше туристів із Вінницької області, Києва і Хмельниччини. Відсоток іноземців серед туристів складає лише 8,2%. Загалом за п’ятибальною шкалою відвідувачі Вінниці оцінили місто на 4,13. Туристи назвали Вінницю затишною і тихою, але водночас вказали на невідреставровані та недобудовані будівлі, малу кількість цікавих пам’яток, засилля зовнішньої реклами, затори і відсутність громадських вбиралень.

“Першочерговою перепоною є скрутне матеріальне становище”

  • Звинувачувати Вінницю у так би мовити млявому розвитку туризму не доводиться, адже, як показує опитування компанії Research&Branding Group, українці взагалі досить мало подорожують: дві третини жителів країни (65%) взагалі ніколи у житті не виїжджали за кордон. Оптимістичніша статистика внутрішніх подорожей: приблизно 50-55% раз на рік виїжджають в інший регіон, але не відомо, з якою метою, відзначає завідувач кафедри підприємництва, корпоративної та просторової економіки ДонНУ імені Василя Стуса Олександр Трегубов. Він додає, що зараз у багатьох складається важення, що внутрішній туризм в Україні тільки почав розвиватися, але насправді піковим у плані внутрішнього туризму був 2007 рік.
  • Зараз кількість подорожуючих у межах країни зменшилася удвічі. У 2007 році, зокрема, всередині країни подорожували понад 2 млн осіб. Зараз – менше мільйона. І на це є кілька причин: глобальних (скрутна соціально-економічна ситуація та війна) і практичних (відсутність інфраструктури, мало туроператорів, які працюють на внутрішньому ринку, недоступні туристичні маршрути). Та першочерговою перепоною є скрутне матеріальне становище більшості родин. Ті 35%, які кудись їздять, це передусім закордон, бо там розвинена інфраструктура, сервіс, а вартість не набагато вища, – зазначає експерт.
  • Zruchno.Travel за допомогою експертів Асоціації індустрії гостинності не так давно оприлюднив рейтинг регіонів України, які мають унікальні туристичні локації та безліч цікавих туристичних маршрутів. Враховувалися показники відвідуваності, суми туристичного збору, витрати на розвиток інфраструктури та промоцію. Так, перше місце за доходами від туризму (після беззаперечного лідера – міста Києва із його 33-ма мільйонами гривень турзбору) посіла Львівська область. Вона приваблює туристів будь-якої пори року європейською атмосферою міст, гарною природою, розвиненою інфраструктурою. На другому – Одеський регіон, який подобається туристам теплим кліматом, морем, піщаними пляжами. Третє місце посідає Закарпаття, передусім завдяки гастрономічному туризму і термальним джерелам. Потім ідуть Івано-Франківщина, Херсонщина і так далі. Вінниччини у десятці лідерів немає. Поки.
  • Олександра Маковецька, фото із соцмереж

Слідкуйте за новинами у Телеграм
Ще більше фото в Instagram
Підписуйтесь на нас у Facebook