У вінницькій «Гармонії» розповіли як користуватися різними видами громадського транспорту – попри інвалідність. Тренінг провела голова правління ГО «Гармонія» Людмила Нецкіна.
– Захід «Лайфхаки користування громадським транспортом» був у форматі бесіди. Головна мета – переконати людей, що не варто боятися чи соромитися говорити про свою інвалідність, навчити їх правильно просити про допомогу і загалом грамотно вести таку комунікацію, – каже Людмила Нецкіна.
У Вінниці людям з інвалідністю можуть допомогти спеціальні додатки і програми, які показують, коли буде низькопідлоговий транспорт.
– Під час заходу ми познайомились із сайтом вінницького депо та програмкою rozklad.in.ua. Вони показують, о котрій і на якій зупинці буде доступний транспорт. Там багато варіантів навігації. Це дуже спрощує життя людям з інвалідністю і допомагає розраховувати свій час, – зазначила вона.
Що стосується таксі, то Людмила Нецкіна радить вибирати машину «універсал».
– Іноді люди з інвалідністю бояться про це говорити, бо думають, що водії їх просто не візьмуть. На жаль, таке справді трапляється. Водій приїжджає і говорить, що у нього зайнятий багажник, немає куди поставити візок і просто їде геть. Тому краще перестрахуватись і одразу замовляти відповідний транспорт. Зараз є чимало додатків, де пасажир сам обирає тип машини. Крім того, немає цього моменту приниження, коли тобі відмовляють у поїздці тільки через те, що в тебе інвалідність, – пояснює Людмила.
Справжньою проблемою для людей з інвалідністю можуть стати далекі поїздки. Тут, за словами Людмили Нецкіної, важливо бути уважними і пам’ятати про суто людський фактор.
– Якщо ми говоримо про потяги, то в Україні є спеціальні вагони, адаптовані для людей з інвалідністю. Вони справді комфорті, там є підйомники, спеціально обладнані купе і вбиральні та обізнані провідники. Але проблема в тому, що на всю Україну є лише 9 чи 11 таких спеціалізованих вагонів, і замовляти їх потрібно за два-три тижні. Якщо якась термінова поїздка, доводиться їхати у звичайному вагоні. Потрібно обговорювати все до найменших деталей, не соромитися кілька разів повторити, що у вас є інвалідність, і ви, наприклад, на візку, і вам підходить лише нижня полиця. Крім того, потрібно завчасно сказати, що вам потрібен супровід з точки А в точку Б, також потрібно цьому супроводу пояснити, якої допомоги ви потребуєте, – пояснює Людмила алгоритм дій. – Із авіаперевезеннями схожа ситуація. Все залежить від перевізника. Буває, що персонал ідеально все знає, швидко допомагає, а буває, що їх потрібно вчити всього в процесі. На заході я наголошувала, що люди з інвалідністю мають контролювати своє переміщення. При замовленні квитка також потрібно не соромитися сказати, що ви людина з інвалідністю, вам потрібен супровід і певна допомога в салоні. Якщо є пересадка, потрібно завчасно сказати про те, що візок завжди має бути із вами.
Авторка – Дарина ДІДИК
Нагадаємо, переносний пандус для «Гармонії» подарували за участь у проєкті «Незламні духом».
Слідкуйте за новинами у Телеграм
Ще більше фото в Instagram
Підписуйтесь на нас у Facebook