У Вінниці планують облаштувати 11 км веломереж

Розбудова та модернізація велоінфраструктури — це важливий напрямок діяльності #команди_Сергія_ Моргунова. На сьогодні загальна протяжність веломережі нашого міста становить 88,5 км.

Заступник директора департаменту енергетики, транспорту та зв’язку міської ради Андрій Сорокін розповів, що протягом 2021 року вони побудували 9,5 км доріжок для велосипедистів. Зокрема, 5,5 км – виділені велодоріжки та 4 км – суміжні (велосипедна та пішохідна) доріжки. Облаштовували їх в рамках капітального ремонту вулиць. Та на цьому вони не зупиняються, і продовжують реалізовувати Програму розвитку велосипедного руху на 2021-2023 роки, і вже цього року веломережа має збільшиться на 11 км.

Про це повідомляє Департамент енергетики, транспорту та зв’язку Вінницької міської ради.

« В цьому році заплановано облаштувати виділені велодоріжки з обох сторін на вулиці Батозькій. На ділянках по Пирогова та Шепеля (на відрізку від вул. Р. Скалецього до вул. В. Малиновського) – двосторонні смуги з одного боку вулиці. Додатково розглядаються варіанти нанесення розміток для велосмуг на вулицях Винниченка та М.Ващука.  каже заступник директора департаменту енергетики, транспорту та зв’язку міської ради Андрій Сорокін.

Динамічний розвиток інфраструктури для велосипедистів пов’язаний із тим, що в місті щороку у Вінниці збільшується кількість автомобілів та зростає завантаженість доріг. Шлях розв’язання питання мобільності міста не можна реалізувати розвитком виключно автомобільної інфраструктури, тому місцеві органи влади, переймаючи досвід європейських країн, вбачають розв’язання цієї проблеми у розбудові велоінфраструктури.  

І сьогодні вже помітна тенденція, що все більше вінничан пересідають на велосипеди.  

Нині у Вінниці акцент ставлять саме на конструктивно виділених велодоріжках, де це можливо з огляду на історичну забудову міста та конструктивні параметри вулиці як, наприклад, Сабарівське шосе, вул. Я. Гальчевського минулого року, пояснює Андрій Сорокін.

Фахівці також надають перевагу влаштуванню велосипедних смуг за рахунок проїжджої частини там, де є надлишкова ширина смуг, відповідно до ДБН 2.3-5:2018.

“Цим ми, власне, виділяємо простір для велосипедистів та одночасно сприяємо зменшенню швидкісного режиму, як того вимагає ПДР, до 50 км/год. Прикладом можуть бути вулиці Воїнів Інтернаціоналістів, Лесі Українки, Генерала Арабея, Замостянська та інші. На сьогоднішній день протяжність велосмуг на проїзжій частині понад 11 км, – додав Андрій Сорокін. – Велопішохідні смуги теж мають право на існування в умовах обмеженого простору чи щільної забудови приватного сектору. Наприклад, вул. Д. Нечая, де в минулому році влаштували суміжні велосипедну та пішохідну доріжки. Але це радше виняток, ніж правило. Велика кількість велопішохідних зон пояснюється їхнім активним створенням на початку розвитку велоінфраструктури міста, а саме у 2010-2015 роках”.

Для тих, хто власного велосипеда не має, вже три сезони поспіль у місті працює муніципальний велопрокат – 25 станцій Nextbike на 180 велосипедів.

Для популяризації екологічного двоколісного транспорту у Вінниці проводять різні заходи. Серед них –  флешмоби, велоперегони, марафони. Всього за рік пройшло понад три десятки велозаходів.

Нагадуємо, що за підсумками 7-го Всеукраїнського муніципального опитування Міжнародного республіканського інституту — IRI Ukraine Вінниця вкотре стала лідером серед українських міст з розвитку велоінфраструктури та екологічності.

Слідкуйте за новинами у Телеграм
Ще більше фото в Instagram
Підписуйтесь на нас у Facebook