28 жовтня 1913 року у Вінниці на перший маршрут «Жіноча гімназія – Вокзал» виїхали 7 новеньких німецьких трамваїв «MAN». До такої річниці у спільноті «Музей вінницького трамваю» опублікували архівні фото та розповіли історію створення трамвайної мережі у Вінниці.
На початку минулого сторіччя, в нашій країні стрімко з’являлися нові системи електричного трамваю. Перший у Російській імперії трамвай з’явився у Києві в 1892 році, потім у Львові у 1894 році, у Житомирі у 1897 році, тощо.
«Плани про будівництво міської залізниці у Вінниці велися ще у 1898 році, однак містечко було маленьке, та виділяти кошти на будівництво трамваю держава не бажала. З 1899 року і наступні 18 років, місто очолював Микола Оводов. За перші десять років, завдяки вдалим інвестиціям та вигідним кредитам, міській владі вдається зробити багато. Одне з ключових завдань, це будівництво першої міської електростанції у 1910 році. Її потужності забезпечували центральну частину міста електроенергією, та стало можливим збудувати першу трамвайну лінію. У 1912 році було розпочато будівництво, а вже 28 жовтня 1913 року на перший маршрут, «Жіноча гімназія – Вокзал», виїхали 7 новеньких німецьких трамваїв «MAN», – розповідають у спільноті.
З того часу пройшло вже більше сотні років. Протяжність мережі виросла майже у п’ять разів. Вагони німецького, бельгійського, київського виробництва вже відійшли в історію.
Натомість містяни користуються надійними швейцарськими вагонами «Mirage» і «Karpfen», та модернізованими вінницькими трамваями «VinWay».
Нагадаємо, Вінницька вулиця приємно вразила київського міністра
Слідкуйте за новинами у Телеграм
Ще більше фото в Instagram
Підписуйтесь на нас у Facebook