На Вінниччині у 18 закладах професійно-технічної освіти запроваджується дуальна освіта

Студенти у Козятині будуть більше практикуватися, ніж сидіти за партами. Ще одне підприємство бере до себе на виробництво студентів Козятинського транспортного училища. Тепер для студентів навчання за партами займатиме тільки третину часу, решту часу студенти будуть працювати і отримувати за це платню – це принципи дуальної освіти.

«Українське каолінове товариство» запропонувало Козятинському міжрегіональному вищому професійному училищу залізничного транспорту можливості для стажування студентів, за принципом дуальної освіти. Тепер майбутні слюсарі-електрики з ремонту електроустаткування, електромонтери з ремонту та обслуговування пристроїв сигналізації, централізації та блокування не будуть відірвані від реалій сучасного виробництва. Офіційна зустріч між представниками закладу освіти та організації відбулась 21 лютого в обласній державній адміністрації за підтримки Департаменту освіти та німецько-української Торгово-промислової палати.

Такий підхід до професійно-технічної освіти в Україні почали впроваджувати із 2018 року. У Козятинському училищі кажуть, що елементи дуальної освіти допомагає подолати голод кадрів на робочих спеціальностях. Із цими нововведеннями побільшало не тільки вступників у навчальному закладі, а й випускників, що одразу після закінчення навчання матимуть роботу.

– У нас в країні поки що немає потужної нормативної бази, це все на стадії запровадження. Тому ми розподілили навчальний час за нашими можливостями у співвідношенні 60% практика і 40% теорія. З 2018 року ми співпрацюємо з АТ «Українська залізниця». Ми вже маємо 30 випускників, що вчилися за дуальною системою освіти і 25 з них працевлаштовані за цією програмою на “Українській залізниці», — розповідає Олена Коломійчук, заступниця директора з навчальної роботи Козятинського міжрегіонального вищого професійного училища залізничного транспорту.

Перед початком роботи студенти підписують тристоронній договір. Це договір між учнем, роботодавцем та закладом освіти. Потім студенту виплачується мінімальна зарплатня за його роботу, щоправда, половина цих грошей йде навчальному закладу. А після успішного закінчення навчання фірма працевлаштовує студента.

Партнером і наставником в цьому для українських навчальних закладів є Німеччина. Тому активну участь в нових кроках розвитку цієї галузі приймає німецько-українська Торгово-промислова палата.

– Ми переймаємо досвід дуальної освіти в Німеччини тому, що вони в цьому до досягли найбільших успіхів. Поки що впроваджуємо лише елементи дуальної освіти і німецького досвіду. Спочатку нам треба виростити працедавців, щоб вони були зацікавлені в якісному навчанні студентів, інакше всі діти, яких ми готуємо, не матимуть роботи. Наразі ці елементи запровадили у 18 закладах професійно-технічної освіти Вінниччини, на 34-х спеціальностях, загалом укладено 68 договорів з підприємствами, – пояснює Валерій Бачинський, заступник директора Департаменту освіти і науки облдержадміністрації, начальник управління професійної освіти, інноватики та науки.

Автор Анастасія КОРОЛЬ

Слідкуйте за новинами у Телеграм
Ще більше фото в Instagram
Підписуйтесь на нас у Facebook