Про нові електронні сервіси Пенсійного фонду України розповіла начальник ГУ ПФУ у Вінницькій області Олена Корчака під час онлайн-брифінгу.
«Важливо, що в умовах сьогодення сучасні сервіси надають можливість громадянам отримати необхідні послуги дистанційно. Одним із таких сервісів, який повноцінно увійшов у життя громадян, є електронна трудова книжка. Нагадаю, що у грудні минулого року Кабінетом Міністрів України прийнято Постанову, відповідно до якої розроблено механізм та порядок, за допомогою якого кожна фізична особа, яка має паперову трудову книжку, може зробити її електронною. Для громадян це зручний сервіс, який дає змогу дізнаватися детальну інформацію про свою трудову діяльність, а також про сплачені страхові внески», – зазначила Олена Корчака.
Перший і найпростіший шлях для створення електронної трудової книжки – це оцифрування паперової. Ним можуть скористатися ті особи, трудові книжки яких ніде не задіяні. Відсканувавши трудову книжку вдома, за допомогою засобів веб-порталу Пенсійного фонду України, можна долучити її до згоди на обробку персональних даних та подати відповідну заявку до ПФУ.
«Всі періоди роботи, які є в трудовій книжці, будуть відцифровані та атрибутовані. Таким чином, трудова книжка стане однією зі складових, які в подальшому будуть використовуватись для призначення пенсійної виплати», – прокоментувала Олена Корчака.
Якщо ж особа є найманим працівником, то таку процедуру замість неї може зробити її роботодавець. Кадрова служба або ж служба управління персоналом також має можливість направити засобами веб-порталу скановані трудові книжки працівників установи.
«У такому випадку трудові книжки зберігатимуться у Пенсійному фонді, на електронному рахунку фізичної особи в Реєстрі застрахованих осіб до того моменту, коли в особи настане право на призначення пенсії», – пояснила Олена Корчака.
За її словами, сервісом «Електронна трудова книжка» в області скористалися майже 2000 громадян.
Основними перевагами електронної трудової книжки є:
- неможливість втратити чи не отримати після звільнення;
- доступ до даних у будь-який час через вебпортал Пенсійного фонду України;
- відсутність зайвого кадрового обліку.
Окрім того, за даними про трудову діяльність із Реєстру, застрахованим особам буде призначено пенсію без особистого звернення, автоматично.
Внести дані про трудову діяльність у вигляді сканованих копій трудової книжки, засвідчених кваліфікованим електронним підписом, можуть як роботодавці, так і застраховані особи через кабінет страхувальника або особистий кабінет на вебпорталі Пенсійного фонду України.
Після оцифрування трудової книжки роботодавець і надалі буде здійснювати облік трудових відносин в електронному режимі.
Не менш важливим є те, що така послуга є безкоштовною, як і будь-яка послуга, що надається через веб-портал електронних послуг Пенсійного фонду України.
Нагадаємо, до уваги пенсіонерів Вінниччини: змінили паспортні дані – повідомте Пенсійний фонд.
Слідкуйте за новинами у Телеграм
Ще більше фото в Instagram
Підписуйтесь на нас у Facebook