Із 12 травня у Вінниці інспектори з паркування почали штрафувати порушників. Зараз за дотриманням правил паркування у місті слідкують лише шестеро спеціалістів. Але з часом штат має розширюватися, а відтак під контролем будуть всі райони Вінниці.
Двоє інспекторів Едуард Росинський та Богдан Фалинський щоранку починають свій маршрут від міської ради. Йдуть вздовж Театральної, повертають на район «Супутник», проходять по Соборній, а потім патрулюють неподалік вежі.
Інколи водії не хочуть залишати машину на 200-300 метрів далі, бо лінуються пройтися зайвих кілька хвилин, – розповідає Богдан Фалинський. – Ми повинні фіксувати правопорушення, адже вони можуть становити небезпеку для інших учасників руху. Наприклад, якщо авто стоїть ближче 10 метрів від зебри, то перешкоджатиме оглядовості – пішохід буде йти, а його не видно. Часто зустрічаю в мережі інформацію про аварії, які стаються саме за таких обставин, але особисто поки що не стикався з цим. В будь-якому випадку кожен водій має право на оскарження в суді.
За півгодини від початку зміни інспектори виявили перше порушення – водій «Тойоти» припаркувався одразу біля пішохідного переходу. Едуард Росинський береться за роботу: лазерним дальноміром фіксує відстань автівки від «зебри», меншу десяти метрів. На планшет зі спеціальним програмним забезпеченням фотографує з різних ракурсів припарковане авто та його номер. Сюди ж підв’язується геолокація. Всю цю інформацію направляють в базу даних, оператори її обробляють і виписують постанову. Є в інспекторів і спеціальні термопринтери, які друкують повідомлення про адміністративне правопорушення. «Чеки» залишають на лобовому склі автівки.
На «чеках» є QR-код для переходу на сайт Вінницької міської ради, а також інформація про здійснене правопорушення та реквізити для сплати штрафу. Згідно із ч.3 ст.122 КУпАП це правопорушення, яке створює небезпеку та загрожує життю. За це передбачений штраф у розмірі 510 грн з евакуацією транспортного засобу. Щоправда, зараз евакуаторів у місті немає, тому ми просто обходимося штрафом, – пояснює Богдан Фалинський.
Його колега Едуард Росинський додає, що уникнути сплати штрафу водіям не вдасться: у разі несплати протягом 30 днів з дня набрання законної сили постановою погашення «боргу» підлягає примусовому виконанню.
Постанова вважається виконаною, якщо водій сплачує 50% розміру штрафу протягом 10 банківських днів з дня набрання законної сили постановою, а також у разі сплати штрафу за повідомленням, яке ми залишаємо на лобовому склі машини, – підкреслив інспектор.
Не минуло й 10 хвилин, як на протилежному боці вулиці біля «Супутника» інспектори помічають ще одного порушника – той припаркував машину просто під знаком. Оскільки водій був на місці, інспектори зробили зауваження і попросили від’їхати. Кермувальник послухався, але незадоволено зауважив, що було б добре, якби в місті з’явилися «нормальні парковки».
На тій же ділянці інспектори виявляють ще одного порушника і цього разу виписують штраф у розмірі 255 грн. Поки вони фіксували порушення, з’явився водій і почав нарікати на нововведення.
Ви бачите, що в мене на машині знак інваліда? Я приїхав на УЗД і машину поставити ніде. Чому ви штрафуєте мене, а не тих водіїв, які зайняли моє місце? Там хіба інваліди стоять? – обурювався чоловік і показував рукою на протилежний бік дороги, заставлений автомобілями.
Едуард Росинський зазначив, що зупинка на цій ділянці заборонена: висить відповідний знак.
Справа в тому, що на законодавчому рівні ми не уповноважені штрафувати водіїв, які займають місця для інвалідів. Цим займається поліція, – пояснив інспектор.
Тим часом на Т-подібному перехресті Артинова-Грушевського інспектори виявили ще одне порушення. Поки його фіксували, на дорозі утворився невеликий затор – близько десяти машин. Водіїв збентежив «коп», що стояв біля зебри і фотографував проїжджаючі автівки. Тому водії почали пропускати абсолютно всіх пішоходів, навіть тих, які ще не дійшли до переходу.
Перехожі, як і водії, з цікавістю розглядали людей у спецформі, не соромилися підходити і розпитувати інспекторів про їхню роботу. Богдан і Едуард спокійно відповідали на всі запитання і щодо розмірів штрафів, і щодо порушень, які вони фіксують. «Місту» вони пояснили, що раніше вже проводили попереджувальну роботу (відділ паркування у Вінниці працює з грудня 2019 року – Авт.), і саме завдяки цьому кількість порушень у місті зменшилася.
Богдан Фалинський розповідає, що до призначення на посаду інспектора з паркування він працював у Вінницькій райдержадміністрації. А от Едуард Росинський – у міській раді.
Щоб стати інспектором ми проходили курси, де поновили знання з Правил дорожнього руху та надання екстреної домедичної допомоги, а також стажувалися у Тернополі, де це практикують вже давно, – розповіли інспектори.
Автор Діана КОЛНОГУЗОВА