Вінничани звернулись до Кабміну з вимогою врегулювати використання електросамокатів на законодавчому рівні

Вінниця офіційно звернулася до Кабінету Міністрів із пропозицією повернутися до розгляду законопроєкту, який має врегулювати використання електросамокатів в Україні. В нашій громаді вже діють локальні правила для операторів прокату. Разом з тим без національного законодавства залишаються прогалини у питаннях безпеки, відповідальності та правового статусу цього виду транспорту. Тому є потреба у врегулюванні даного питання.

Про це повідомляє Вінницька міська рада.

Сервіси прокату вже активно працюють, жителі залюбки пересуваються двоколісними у справах, на роботу, навчання і просто для душі – проїхатись з вітерцем. Втім, за мобільною зручністю стоїть багато невирішених питань: електросамокати досі не врегульовані на рівні закону.

Попри те, що ще у 2023 році, у першому читанні Верховна Рада вже ухвалила законопроєкт, що вводить поняття «легкий персональний електротранспорт» (самокати, гіроборди, моноколеса). Втім, далі справа не пішла, тож на сьогодні електросамокати в Україні юридично не мають ані чітко визначеного статусу, ані обов’язкових правил їзди та чітко визначеної відповідальності за порушення.

У Вінницькій громаді діє підписаний меморандум з п’ятьма операторами, що надають послуги оренди електросамокатів: «Bolt», «Vevi», «Jet», «E-wings», «Еcos».

«Сьогодні у місті працюють щонайменше 1200 електросамокатів, які можна взяти в оренду через додаток на мобільному. У межах домовленості з операторами, ними обмежено швидкість руху. Вони програмують самокати в такий спосіб, щоб ті не розганялись більше 20 км/год містом, у деяких зонах до 15 км і менше, – розповідає директор департаменту транспорту та міської мобільності ВМР Андрій Сорокін. – У нашій громаді для них визначено спеціальні локації для паркування та точки ребалансування. Ми постійно на зв’язку з перевізниками: моніторимо дотримання швидкісних обмежень, оновлюємо геозони».

Втім, поки немає державного закону, притягнути до відповідальності користувача, який, наприклад, наїхав на людину, чи зіштовхнувся з іншим водієм, майже неможливо, зазначають в департаменті. Люди ж їдуть тротуарами на шаленій швидкості, без шоломів, часто порушуючи правила. Також самокати використовують неповнолітні та на один стають по кілька людей.

«Зараз, якщо самокатист в’їде у пішохода, то довести щось буде складно. Закон має встановити, хто несе відповідальність у разі ДТП, яку саме та в яких випадках. Урегулювання дасть змогу встановити максимально дозволену швидкість для всіх, не лише для операторів, а й для власників самокатів, також обов’язкова наявність шолома та світловідбивачів, визначить де можна і де не можна їздити, наприклад, заборонити рух тротуарами. Закон повинен чітко визначити: електросамокат – це персональний транспортний засіб. Як, наприклад, у Польщі чи Німеччині», – зазначає Андрій Сорокін.

Вінниця одне з міст, яке на офіційному рівні, звернулося до Кабінету Міністрів із проханням повернутись до розгляду законопроєкту. І робить це не вперше.

Підтримку ініціативі висловили й інші громади.

Від чіткого закону виграють і пішоходи, і самокатники: перші отримають спокій та безпеку, а другі будуть знати і виконувати передбачувані та чітко прописані правила та свою відповідальність за їх порушення.

Читайте також: У Жмеринському районі затримали чоловіка за підозрою у вбивстві жінки

Слідкуйте за новинами у Телеграм
Ще більше фото в Instagram
Підписуйтесь на нас у Facebook